عقرب 30, 1398 12:18 Asia/Kabul
  • عبدالله از نماینده سازمان ملل در افغانستان انتقاد کرد

رئیس اجرائیه افغانستان در بیانیه‌ای گفت: نمایندگی سازمان ملل براساس قطعنامه شورای امنیت در افغانستان در حال انجام وظیفه است و باید از شفافیت در انتخابات حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبداللهعبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان در بیانیه‌ای گفت: نمایندگی سازمان ملل براساس قطعنامه شورای امنیت در افغانستان در حال انجام وظیفه است. 

عبدالله ضمن قدردانی از فعالیتهای سازمان ملل و خدمات ارزنده این نهاد در افغانستان اضافه کرد: از تمام نهادهای بین المللی توقع داریم که از شفافیت انتخابات حمایت کنند. 

وی تصریح کرد: در حالیکه تشویش‌ها و نگرانی‌هایی مشروعی نزد مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی در مورد روند انتخابات وجود دارد، اما در ابراز نظرها و صحبت‌‌ها باید دقت و احتیاط لازم صورت گیرد تا روابط مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی متاثر نگردد.

این در حالی است که «حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین افغانستان، از هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری بی‌طرف باشد و به اراده مردم احترام بگذارد.

انتشار یک نامه یوناما به کمیسیون مستقل انتخابات در رسانه‌ها، انتقادهایی را از نقش این نهاد در انتخابات سبب شد.

در این نامه نسبت به عملکرد مولانا محمد عبدالله، عضو این کمیسیون، ابراز نگرانی شده است. در این نامه مولانا عبدالله به تهدید، توهین قومی و مذهبی یک کارمند انتخاباتی متهم شده است.

کلیدواژه