عقرب 30, 1398 16:16 Asia/Kabul
  • واکنش در افغانستان به ترور فعال رسانه ای افغان

کشته شدن «وحید مژده» کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه ای افغانستان، واکنش های گسترده سران دولت و شخصیت های برجسته سیاسی این کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان امروز در بیانیه ای با محکوم کردن ترور "وحید مژده" به سازمان های امنیتی این کشور دستور داد برای شناسایی عاملان این ترور با جدیت اقدام کنند.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی دولت افغانستان هم امروز در بیانیه ای با محکوم کردن ترور «وحید مژده» اعلام کرد، عاملان ترور وحید مژده ، دشمنان صلح و آرامش افغانستان هستند و باید هرچه زودتر شناسایی و مجازات شوند.
در این بیانیه آمده است  "وحید مژده" در راستای برقراری صلح و ثبات و امنیت در افغانستان تلاش می کرد.
"حامد کرزی" رئیس جمهوری سابق افغانستان هم با محکوم کردن ترور وحید مژده اعلام کرد  حملات تروریستی اخیر بر جان شخصیت ها و تحلیلگران سیاسی ابعاد جدیدی از جنایت جنگی و جنایت بشری در برابر مردم افغانستان است .
«احمد ولی مسعود» و « عبداللطیف پدرام » نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز در بیانیه های جداگانه قتل وحید مژده را محکوم کردند.
طالبان نیز در بیانیه ای با محکوم کردن قتل "وحید مژده" اعلام کرد  این کارشناس مسایل سیاسی برجسته افغانستان  یکی از مجاهدان افغانستان بود که همواره برای پایان یافتن اشغال کشورش تلاش می کرد.
 سازمان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان و همچنین بسیاری از شخصیت ها و فعالان رسانه ای دربیانیه های جداگانه از جان باختن وحید مژده ابراز تاسف کرده و بر پیگیری ترور این فعال رسانه ای افغان تاکید کردند.
"وحید مژده" که مخالف ادامه حضور نظامیان امریکائی در کشورش بود  عصر روز چهارشنبه نزدیک خانه اش هدف حمله دو فرد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

 

کلیدواژه