افزایش حضور نیروهای نظامی در پایتخت افغانستان
(last modified Wed, 27 Nov 2019 13:54:44 GMT )
قوس 06, 1398 18:24 Asia/Kabul
  • افزایش حضور نیروهای نظامی در پایتخت افغانستان

گزارشها از حضور گسترده نظامیان افغانستان در پایتخت این کشور درپی تهدید برخی از ستادهای انتخاباتی برای راه اندازی اعتراضات، حکایت دارد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، درپی اعلان برخی ستادهای انتخاباتی برای اعتراض به روند بازشماری آراء ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات، حضور نیروهای امنیتی در "کابل" پایتخت این کشور را افزایش داده است .

دولت افغانستان، علت افزایش حضور نیروهای امنیتی را پیشگیری از بروز بحران احتمالی توسط ستادهای انتخاباتی اعلام کرد .

اخیرا برخی از ستادهای انتخاباتی افغانستان از جمله «ثبات و همگرایی» به ریاست "عبدالله عبدالله" با اعلام نارضایتی از اقدامات کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که اگر تا روز شنبه آرای تقلبی باطل نشوند، تظاهرات افغانستان را فرا خواهد گرفت .

این کمیسیون از دولت افغانستان خواسته تا در روند انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کند، اما با واکنش تیم‌های انتخاباتی مواجه شده است .

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله معتقد است 300 هزار رای بدون بیومتریک باطل است و باید از جمع آرای سالم حذف شود، اما کمیسیون انتخابات افغانستان درحال بازشماری 8200 شعبه رای مشکوک است که این روند در هفت ولایت متوقف شده و هواداران ستادهای انتخاباتی اجازه بازشماری را نمی دهند.

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از زمان برگزاری آن یعنی28 سپتامبر تاکنون، سه بار به تعویق افتاده است .

کلیدواژه