قوس 08, 1398 12:20 Asia/Kabul
  •  انتقاد از شیوه سفر رئیس جمهوری آمریکا به افغانستان

یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از "حضور مالکانه" رئیس جمهوری آمریکا در آن کشور انتقاد و این سفر را توهین آمیز دانست.

به گزارش ایرنا، «عبدالطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز جمعه گفت ،حضور مالکانه‌ « دونالد ترامپ» در پایگاه نظامیان آمریکایی در "بگرام" در شمال کابل، تحقیر مردم افغانستان بود.

پدرام از حضور« محمد اشرف غنی» رییس  جمهوری افغانستان در پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام و دیدار با «دونالد ترامپ » رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و آن را عمل نادرست دانست.

عبدالطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان افزود،  ترامپ آگاهانه و از سر قصد به رییس جمهوری افغانستان توهین کرده است.

وی گفت ،  وقتی برخورد ترامپ را در بگرام با رئیس جمهوری افغانستان مشاهده کرده ، اعتقادش بر این مستحکم تر گریده که باید  برای آزادسازی  سرزمین افغانستان مبارزه کرد و ‌اشغالگران آمریکایی را از افغانستان بیرون کرد .

رئیس جمهوری آمریکا دیشب (پنج شنبه شب) بطور غیر منتظره ای وارد فرودگاه بگرام بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان شد و با نظامیان این کشور دیدار کرد.

رییس جمهوری افغانستان نیز با « ترامپ » در همین فرودگاه دیدار و گفتگو کرد .

افزایش ناامنی و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان درحالی است که آمریکا و متحدانش از سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در افغانستان در این کشور حضور دارند.

بر اساس اعلام مقامات و مسئولان افغانستان ، حضور آمریکایی‌ها در افغانستان فقط سبب افزایش ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در این کشور شده است.

مقامات و مردم افغانستان بارها از ادامه حضور نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا در آن کشور انتقاد کردند و خروج آمریکایی‌ها را از افغانستان خواستار هستند.

کلیدواژه