طالبان مسئولیت حمله به پایگاه نظامی امریکا در بگرام را بر عهده گرفت
(last modified 1398-09-20T13:54:21+00:00 )
قوس 20, 1398 18:24 Asia/Kabul

گروه طالبان مسئولیت انفجار و حمله ی گروهی در ولسوالی بگرام ولایت پروان را بر عهده گرفت .

به گزارش خبرنار رادیو دری، پس از 12 ساعت از آغاز انفجار سنگین موتر بمب و درگیری در نزدیک پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان ، طالبان مسلح با انتشار بیانیه ای مسوولیت این رویداد را به عهده گرفت .

بر اساس بیانیه ی گروه طالبان که در صفحه ی توییتر این گروه قرار گرفته است ، گروهی از افراد طالبان با استفاده از موتر بمب بر پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل حمله نموده و به نظامیان امریکایی مستقر در این پایگاه تلفاتی را وارد کرده اند ، ادعایی که از سوی مقر فرماندهی نظامیان خارجی در کابل و هم چنین مقام های امنیتی دولت افغانستان رد شد .

بر خلاف ادعای طالبان ، مقام های محلی در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان و هم چنین وزارت امور داخله ی افغانستان می گویند که مهاجمان شفاخانه ای را مورد حمله قرار داده اند که در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام قرار دارد .

به گفته ی منابع رسمی ، در این رویداد یک تن کشته و بیش از 50 تن دیگر که تمامی ان ها غیر نظامیان اند زخمی شده اند .

در همین حال ، نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله ی ا فغانستان در گفتگو با رادیو دری خاطر نشان ساخت که در این رویداد سه تن از مهاجمان نیز کشته و یک تن دیگرشان نیز بازداشت شده است .

پایگاه نظامی بگرام که میدان هوایی بگرام را نیز در خود جای داده است ، در ولسوالی بگرام ولایت پروان موقعیت دارد که بزرگترین پایگاه نظامیان امریکایی در افغانستان به شمار می رود .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی از کابل موجود است.

 

 

کلیدواژه