قوس 25, 1398 17:20 Asia/Kabul
  • نمایش آثار نخبگان افغانستانی در نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، نمایشگاه پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،نخبگان و پژوهشگران افغانستانی مقیم مشهد نیز در این نمایشگاه برای نخستین بار حضور بسیار برجسته داشته و در غرفه اختصاصی افغانستان، آثار علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و دانشجویان افغانستان به نمایش گذاشته شد.

«شاهزاده حسین حیدری»، مسئول اجرایی غرفه افغانستان در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس گفت: در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، برای نخستین بار افغانستانی‌های مقیم خراسان رضوی حضور یافته و در این نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی نخبگان و پژوهشگران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری در حوزه‌های پزشکی، مهندسی، علمی و پژوهشی و همچنین پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و همچنین آثار شاعران و نویسندگان در حوزه ادبیات و هنر و آثار نخبگان قرآنی و ورزشی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

مسئول بنیاد حمایت از نخبگان افغانستانی در ادامه افزود: جهت جمع‌آوری این آثار بنیاد حمایت از محصلان افغانستانی،  بیناد حمایت از نخبگان افغانستان و اتحادیه اسلامی دانشگیاهان افغانستان با حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، دبیر خانه‌ای را برپا و آثار رسیده در این دبیر خانه مورد بررسی قرار گرفت.

حیدری تصریح کرد: از آثار برتر در فرصت مناسب تجلیل به عمل خواهد آمد و امیدواریم که این فرصتی باشد برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگری که افغانستانی‌های مقیم ایران با گام‌های محکم‌تری بتوانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

«زینب مودودی» مسئول بخش علمی غرفه افغانستان، نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: در این نمایشگاه آثار ارسالی در چند بخش به نمایش گذاشته شد، که بخش اول مربوط به شخصیت‌های پیشکسوت بود و در بخش دیگر آثار دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: آثار هرمندان و سینماگران افغانستان نیز جایگاه بسیار ویژه ای داشت که مورد استقبال نیز مواجه شد.

این استاد دانشگاه کابل در ادامه به استقبال جامعه میزبان از غرفه افغانستان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مسئولان و پژوهشگران ایرانی از غرفه افغانستان بسیار استقبال کردند و با آثار پژوهشی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مهاجرین از نزدیک آشنا شدند.

کلیدواژه