مقام ازبکستانی: برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود
(last modified 1398-09-27T11:26:18+00:00 )
قوس 27, 1398 15:56 Asia/Kabul
  • مقام ازبکستانی: برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان، با اشاره به مواضع مشترک کشورهای عضو این نشست در مورد امنیت منطقه ای گفت: می توان از این فرصت برای کاهش چالش های امنیتی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایران پرس"، «بابر شاه یعقوب اف» روز چهارشنبه در دومین کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه ای در تهران ثبات در افغانستان را موجب افزایش امنیت در آسیای مرکزی، خاورمیانه و آسیای دور عنوان کرد و افزود: ازبکستان همه تلاش خود را برای همکاری منطقه ای به منطور ایجاد صلح و امنیت در افغانستان به کار خواهد گرفت.

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان توجه به توسعه و احیا اقتصاد افغانستان را در ایجاد امنیت در این کشور ضروری دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری کشورهای منطقه در افغانستان برای ایجاد شغل می تواند اولین گام برای رونق اقتصادی در این کشور باشد.

یعقوب اف در ادامه از افراط گرایی بین المللی را خطری جدی برای صلح و ثبات جهانی یاد کرد و اظهار داشت: برخی کشورها در مقابله با تروریسم قایل به استاندارد دو گانه هستند که این رویکرد خطری جدی در مقابله واقعی با تروریسم است.

دومین نشست گفت‌ و گوی امنیت منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان در تهران برگزار شد.

دومین مجمع گفت‌ و گوهای منطقه‌ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد. 

کلیدواژه