قوس 28, 1398 14:33 Asia/Kabul

در عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی در ولایت فراه مواضع گروه طالبان در ولسوالی «پشت‌کوه» این ولایت مورد حمله قرار گرفت.

مقام‌های محلی در این ولایت غربی افغانستان میگویند: گزارش‌های ابتدایی از این محل حاکی از کشته شدن دستکم ۵ تن از افراد مسلح مخالف دولت است.

«محب‌الله محب» سخنگوی فرماندهی پلیس فراه در گفت‌وگو با رادیودری با بیان اینکه شماری از طالبان مسلح در بخش‌هایی از ولسوالی پشت‌کوه حضور نظامی داشتند و مشکلات امنیتی را برای مردم ایجاد می‌کردند، اظهار داشت: شب گذشته مواضع طالبان در ولسوالی پشتکوه این ولایت هدف حملات هوایی قرار گرفت و طالبان مسلح با تحمل تلفاتی مجبور به عقب نشینی شدند.

این مقام امنیتی در فراه گفت: کشته شدگان، افراد وفادار به “مولوی صابر” از فرماندهان مهم گروه طالبان بوده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس فراه با اشاره بر اینکه  در حمله هوایی بر مواضع طالبان به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده، تصریح کرد: ولسوالی پشتکوه فراه در ماه‌های اخیر، صحنه نبردهای سنگین بین گروه طالبان و نیروهای امنیتی بوده و در چندین مرحله  بمباران هوایی  نیز در این مناطق صورت گرفته‌‌است.

این مقام محلی در فراه به عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی اشاره کرد و گفت: ۸ روستای حومه شهر نیز در این رویداد پاکسازی شده است.

محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پولیس فراه گفت: در جریان عملیات “ظفر ۴۲” روستاهای قلعه غلام صدیق، گرجی‌ها، چهاربرجک، قلعه زمان، دیگ فروش، ریگی، دهک خورد و شور آب حومه شهر از وجود طالبان پاکسازی شدند.

وی با بیان اینکه در جریان حملات توپخانه‌ای قوای دولتی، چندین تن از مخالفان مسلح دولت از پای درآمدند خاطرنشان کرد: در جریان پاکسازی روستاهای آزاده شده، یک دستگاه موتورسایکل، مقادیری تجهیزات، ماین‌های دست‌ساز و مواد انفجاری به همراه چند کیلوگرام مواد مخدر از بین برده شد.

سخنگوی پلیس فراه از بازداشت فردی به اتهام همدستی با گروه طالبان خبر داد و تصریح کرد، از آغاز سال جاری  تاکنون، این پنجمین عملیات پاکسازی روستاهای حومه شهر فراه بود که راه‌اندازی و به پایان رسید.

محب الله محب هم چنان گفت: در سفر هیئت وزارت دفاع، داخله و کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان، تأمین امنیت ولایت فراه یکی از اولویت‌های مهم دولت خوانده شد.

سخنگوی فرماندهی پولیس فراه به رادیودری گفت: هیئت بلند رتبه نظامی و اعضای مجلس نمایندگان در جریان سفر خود به فراه، از برخی مراکز نظامی و قطعات پولیس نیز بازدید کردند.

وی با بیان اینکه این هیات وضعیت عمومی امنیتی فراه را به بررسی گرفته و وعده سپرد که آرامش این ولایت از جمله اولویت‌های جدی حکومت مرکزی خواهند بود، اطمینان دادند: در جهت از میان برداشتن چالش‌های امنیتی تلاش خواهند کرد.

محب گفت: مسئولان محلی و امنیتی نیز تعهد کردند که به طالبان اجازه نخواهند داد که آرامش مردم فراه را برهم زنند.

ولایت فراه در غرب افغانستان سال‌های سختی را پشت سر گذاشته و هنوز هم در شماری از ولسوالی‌ها و حتی روستاهای نزدیک مرکز شهر مخالفان مسلح دولت حضور و فعالیت نظامی دارند.

این باره نگرانی‌های مردم و مسئولان محلی را در پی داشته‌است.

گزارش خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه