جدی 01, 1398 15:57 Asia/Kabul
  • تاکید ستاد انتخاباتی اشرف غنی بر پذیرش نتایج انتخابات توسط همگان

ستادانتخاباتی (دولت ساز) به ریاست اشرف غنی بر پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل، پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ستاد انتخاباتی اشرف غنی دربیانیه ای اعلام کرد: در انتخابات هیچ کس بازنده نیست بلکه همه برنده هستند و فرهنگ رقابت سالم و احترام به کمیسیون های انتخاباتی در افغانستان باید نهادینه شود بنابراین همه طرف ها باید نتایج اعلام شده را قبول کنند و اگر شکایت دارند به نهادهای مربوط مراجعه کنند.
براساس اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی با کسب پنجاه ممیز شصت وچهارصدم درصد درجایگاه نخست و عبدالله عبدالله با به دست آوردن  حدود چهل درصد از مجموع آرای انتخابات ریاست جمهوری درجایگاه دوم قرار گرفت.

در همین حال، ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی بریاست عبدالله عبدالله، نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان مبنی برپیروزی اشرف غنی را رد کرد  و آنرا غیرقانونی خواند.

 این ستاد، کمیسیون  انتخابات افغانستان را به دست داشتن در تقلب و شمارش آرای متهم و تاکید کرد، ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی، از آرای پاک مردم افغانستان دفاع می کند و از همه ابزارهای مشروع و قانونی در این زمینه استفاده خواهد کرد.

 انتخابات ریاست جمهوری افغانستان  28سپتامبر/6میزان برگزار شد اما اعلام نتایج آن  سه بار به تعویق افتاد.

کلیدواژه