جدی 02, 1398 13:42 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در غرب افغانستان از راه‌اندازی بزرگترین عملیات نظامی به منظور سرکوب مخالفان مسلح دولت در ولسوالی‌ها و روستاهای ولایت فراه خبر داده و تاکید کرده‌اند: امنیت و آرامش را به فراه تامین خواهند کرد.

شهید بختور نام این عملیات است که با حضور صدها تن از نیروهای زمینی و هوایی افغانستان قرار است در مناطق ناامن فراه راه اندازی شود.

محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پولیس فراه به رادیودری گفت: صدها تن از نیروهای ارتش، پولیس، امنیت ملی، قطعات ویژه ارتش و پولیس، کماندو، امن و نظم عامه و نیروهایی هوایی ارتش در ترکیب این عملیات هستند و هدفشان نابودی کامل پایگاه‌های مخالفان مسلح دولت است.

این مقام امنیتی در فراه با بیان اینکه  این عملیات با اجرای یک مانور گسترده نظامی، شامل تمام قوت‌های زمینی و هوایی در میدان هوایی فراه شروع شده‌است، اظهار داشت:  طالبان در هیچ یک از مناطق این ولایت در امان نخواهند بود و در عملیات شهید بختور به شدت سرکوب خواهند شد.

محب با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی بیش از پیش مراقب غیرنظامیان خواهند بود و از آسیب رسیدن به آنان جلوگیری خواهند کرد، تصریح نمود: نیروهای شامل عملیات برای تأمین امنیت و مبارزه جدی با هراس افگنان آمادگی کامل دارند.

سخنگوی پلیس فراه خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته و درنتیجه راه‌اندازی عملیات‌های نظامی در بخش‌های مختلف فراه ضربات جبران ناپذیری بر طالبان وارد شده و توان مقابله را از آنان گرفته است.

محب از همکاری‌های مردم در به نتیجه رسیدن این عملیات‌ها سخن گفت و افزود: تدابیر ویژه‌ای به منظور جلوگیری از بازگشت طالبان به مناطق پاکسازی شده روی دست است.

وی طالبان را در نبرد با نیروهای امنیتی ناتوان خواند.

این مقام محلی در فراه خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که سعی دارند امنیت را در این ولایت برهم بزنند بشدت سرکوب شده و اجازه فعالیت‌های تخریبی به آنان داده نخواهد شد.

گزارش خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه