طالبان کاروان صلح هلمند را در فراه ربود
(last modified 1398-10-04T09:12:52+00:00 )
جدی 04, 1398 13:42 Asia/Kabul
  • طالبان کاروان صلح هلمند را در فراه ربود

سخنگوی کاروان صلح خواهی در این مورد گفت: طالبان کاروان صلح هلمند را در ولایت فراه به گروگان گرفته و تاکنون اطلاعی از سرنوشت این افراد در دسترس نیست.

«بسم الله وطندوست» سخنگوی کاروان صلح‌خواهی هلمند در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: 15 روز پیش کاروان 27 نفری صلح از ولایت هلمند حرکت صلح خواهی خود را آغاز کرد.

وی افزود: قرار بود پس از هرات این کاروان صلح به ولایت‌های غور، بادغیس و فراه سفر کند که به دلیل سردی هوا و بارش برف در غور و بادغیس به سمت ولایت فراه حرکت کرده که حوالی ساعت 5 بعدازظهر متاسفانه در مسیر راه از سوی گروه طالبان نیز به گروگان گرفته شده اند و تاکنون هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست.

سخنگوی کاروان صلح‌خواهی هلمند تاکید کرد: این برای چهارمین بار است که این کاروان از سوی طالبان گرفته می‌شوند.

از سوی دیگر نیز «محب الله محب» سخنگوی پلیس ولایت فراه در این مورد گفت: کاروان صلح که از طرف هرات به سمت ولایت فراه در حرکت بود روز گذشته حوالی ساعت 3 ونیم در مسیر شاهراه فراه از سوی نیروهای محافظت این شاهراه شناسایی شده و این کاروان بعد از آنها به سمت نیمروز در حرکت بود که توسط طالبان ربوده شدند.

«سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی هرات نیز بیان داشت: تمامی گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان برای رسیدن به اهداف خود نباید از گروگان گیری افراد غیرنظامی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حکومت باید برای دادخواهی شهروندان مردم بخصوص در مورد صلح و آتش بس نیز زمینه‌های مختلف و تامین امنیت آنها را نیز فراهم کند.

«جواد عمید» فعال مدنی در هرات نیز با اشاره به عدم یکپارچگی طالبان و نداشتن یک رهبری واحد گفت: نیمی از طالبان برای منافع خود در افغانستان و نیمی برای منافع کشورهای خارجی می‌جنگند.

وی بیان دارد: شورای عالی صلح افغانستان در زمان حامد کرزی رئیس جمهور گذشته افغانستان ایجاد شد و تاکنون به دلیل نبود رهبری واحد طالبان به نتیجه نرسیده است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در این مرود گفت: ایجاد هرگونه اخلال و مزاحمت در جریان‌های صلح خواهی دشمنی با منافع افغانستان است و هرات در حال حاضر آماده میزبانی از گفتگوهای بین الافغانی بوده و امیدواریم تا این مذاکرات هرچه زودتر برگزار شود.

کلیدواژه