جدی 05, 1398 13:38 Asia/Kabul
  • ۱۶ هزارو ۵۰۰ شکایت انتخاباتی در افغانستان ثبت شد

روند ثبت شکایت های انتخاباتی افغانستان بصورت رسمی پایان یافت و ۱۶ هزارو ۵۰۰ شکایت برای رسیدگی در این کمیسیون ثبت شده است.

«زهره بیان شینواری» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات افغانستان امروز (پنجشنبه) در نشست خبری در کابل گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ شکایت در کابل و ۱۴ هزار و ۲۰۰ شکایت نیز در استان های دیگر ثبت شده است.

شینواری افزود: ۸ هزارو ۶۰۰ شکایت توسط تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و ۳هزار شکایت نیز توسط تیم دولت ساز و ۴ هزارو ۴۰۰ شکایت نیز توسط تیم صلح و عدالت ثبت شده است.

وی ادامه داد: روند ثبت شکایات تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت و همچنین امکان دارد که میزان شکایت های ثبت شده افزایش یابد، زیرا تاکنون برخی از شکایت ها در کمیسیون در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان افزود: در مدت ۱۵ روز دیگر روند رسیدگی به شکایت در استان ها پایان می یابد و در صورت عدم قناعت تیم های انتخاباتی، آنها می توانند به دفتر مرکزی خواستار تجدید نظر شوند.

به گفته شینواری، سه روز زمان برای درخواست تجدید نظر درنظرگرفته خواهد شد و پس از آن کمیسیون مرکزی ۱۵ روز دیگر به شکایت های بعدی رسیدگی خواهد کرد.

۱۰ تیم انتخاباتی افغانستان که شورایی را به نام شورای نامزدان انتخابات بوجود آورده اند، گفته اند که هیچ شکایتی را در کمیسیون رسیدگی به شکایات ثبت نخواهند کرد زیرا این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به شکایت های آنها را ندارد.

کلیدواژه