جدی 08, 1398 13:52 Asia/Kabul
  • کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان: زمان بررسی شکایات انتخاباتی تمدید می شود

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که احتمالا زمان بررسی شکایات تمدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان از احتمال تمدید زمان بررسی اعتراضات انتخاباتی خبر داد.

قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت: به دلیل تعدد بالای شکایت‌ها، احتمال دارد زمان بررسی شکایات تمدید شود.

الیاسی افزود: «در ولایت‌هایی مانند بامیان که کمترین میزان شکایت را داشته و مجموعا ۲۰ شکایت ثبت شده است طبعیی است که روند رسیدگی به آن‌ها زود انجام می‌شود، اما ولایت‌های مثل کابل که دو هزار و ۳۰۰ شکایت در آن ثبت شده است، احتمالا پانزده روز برای بررسی این شکایت‌ها کافی نخواهد بود.»

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که روند بررسی اعتراضات در ۱۳ ولایت آغاز شده و این روند در ۲۱ ولایت دیگر طی روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

گفتنی است که پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۱ جدی، در مجموع ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی ثبت شد و کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان موظف است از تاریخ ۵ جدی به مدت پانزده روز به آن‌ها رسیدگی کرده و نتایج نهایی انتخابات را اعلام نماید.

بر اساس نتایج ابتدایی، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کلیدواژه