جدی 09, 1398 16:53 Asia/Kabul

شهروندان ولایت غور در غرب افغانستان از حضور افراد مسلح مخالف دولت درمسیرمرکز غور به سمت ولسوالی‌های جنوبی این ولایت شکایت کرده و از مسئولان محلی خواستند، تدابیر ویژه‌ی امنیتی دراین مناطق اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عبدالحمید ناطقی، نماینده مردم غور در شورای ولایتی گفته‌است: مسیر “کمنج” و “بند بایان” در نزدیکی شهر فیروزکوه که هم اکنون محل عبور و مرور مسافران به سمت ولسوالی‌های جنوبی این ولایت است، توسط طالبان ناامن شده و حتی برخی مناطق آن تخریب شده است.

وی با بیان اینکه طالبان در این مسیر رانندگان و مسافران را مورد‌ آزار و اذیت قرار داده و شماری از مسافران را نیز دستگیر کرده‌اند، اظهار داشت: میطلبد تا بزودی عملیات بزرگ نظامی که قرار است در این مناطق راه‌اندازی شود اجرایی گردد تا از فعالیت‌های طالبان جلوگیری بعمل آید.

در همین حال «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور تامین امنیت را یکی از وظایف مهم و اساسی دولت افغانستان دانست و گفت: نیروهای امنیتی در قالب یک عملیات نظامی به مناطقی اعزام شدند که گفته میشود طالبان مسلح در آنجاحضور و فعالیت نظامی دارند.

خطیبی با تایید حضور طالبان مسلح در مسیرهای پر رفت‌وآمد در غور گفت: بزودی و پس از آغاز این عملیات نیروهای وابسته به طالبان از مناطق مختلف بیرون رانده خواهند شد.

سخنگوی والی غور تاکید کرد: مناطقی که قرار است در عملیات نظامی پاکسازی شود ساحه‌ی وسیعی را در بر گرفته و همکاری مردم و نیروهای خیزش مردمی را نیز میطلبد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی :

کلیدواژه