جدی 09, 1398 17:10 Asia/Kabul

عملیات بزرگ نظامی "طوفان هریرود" در ولایت هرات و به منظور پاکسازی کامل روستاها و ولسوالی‌های شرقی این ولایت آغاز شد.

عبدلقیوم رحیمی والی هرات و مقام‌های ارشد نظامی در مراسم آغاز عملیات پاکسازی به طالبان مسلح  هشدار داد: در این عملیات پاکسازی مواضع و محل‌های تجمع طالبان هدف قرار خواهد گرفت و مسیر بزرگراه هرات- غور نیز از حضور  افراد تفنگدار مخالف دولت پاکسازی خواهدشد .

والی هرات از نیروهای امنیتی قدردانی کرد و به آنانی که مانع ثبات و پیشرفت کشور هستند، گفت: اگر به پروسه صلح نپیوندند، درنبرد با نیروهای امنیتی کشته خواهند شد.

در همین حال «جیلانی فرهاد» سخنگوی اداره محلی به رادیودری گفت:  راه‌اندازی این عملیات نشان از توان بالای قوای افغان دارد و شهروندان هرات مطمئن باشند این نیروها با تمام توان برای نابودی دشمنان مردم افغانستان خواهند جنگید.

فرهاد با بیان اینکه  تمامی نقاط شاهراه این ولایت به سمت غور، زیر پوشش قوای افغان قرار خواهند گرفت و تمامی لانه‌های طالبان در آن از بین خواهند رفت، تصریح کرد: عوامل اذیت و آزار مسافران در این مسیر شناسایی و از بین برده می‌شوند.

 

سخنگوی والی هرات با اشاره بر اینکه  برعلاوه‌ی اجرای عملیات و مبارزه با طالبان، قرارگاه‌های مستحکمی نیز در مسیر شاهراه ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: با اجرایی شدن این عملیات بزرگ نظامی زمینه‌ی اجرای طرح‌های انکشافی در روستاها و مناطقی که قبلا طالبان در آن جا حضور داشتند فراهم می‌شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به رادیودری گفت: نیروهای هوایی مواضع طالبان را در منطقه “هفت گله” ولسوالی پشتون زرغون بمباران کردند.

بنا به گفته این مقام دولتی ، کشته شدگان این بمباران، “ملا نبی” مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی‌های شرقی، “آقا ولی” مسئول زندان‌های ولایتی و “سیدشاه” یکی از فرماندهان این گروه در هرات هستند.

 

سخنگوی والی هرات کشته شدن این مقام‌های گروه طالبان در ولایت هرات را در بهبود اوضاع امنیتی موثر دانست و اظهار داشت: دریک ماه اخیر، شمار زیادی از اعضای مهم گروه طالبان در هرات از پای درآمده‌اند.

جیلانی فرهاد هم چنان به عملیات پاکسازی در روستای «قدوس آباد» ولسوالی کهسان ولایت هرات و بزرگراه هرات- اسلام‌ قلعه از وجود طالبان اشاره کرد و افزود:تمامی این مناطق در جریان عملیات نیروهای ویژه پاکسازی و تامین امنیت شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات :

کلیدواژه