جدی 10, 1398 12:35 Asia/Kabul

در حملات هوایی نیروهای ارتش در ولایت غور در غرب افغانستان دستکم ۱۰ تن از مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در این ولایت غربی افغانستان با تایید این رویداد گفته‌اند: جنگنده‌های ارتش پس از شناسایی محل تجمع طالبان که به منظور انجام حمله بر پاسگاه‌های امنیتی صورت گرفته  بود مناطق «دهن مرغه و کمنج» از توابع ولسوالی شهرک را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه این تلفات بر نیروهای مخالف دولت وارد شد.

«سمیع نژاد» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت غور گفت: از مدت‌ها تا کنون افراد مسلح که وابسته به طالبان هستند در این روستاها مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده و مسیر این بزرگراه را همواره ناامن داشته‌اند.

این مقام امنیتی در هرات با بیان اینکه این عملیات هوایی توانسته دستاوردهای خوبی برای اداره محلی بوجود آورد، اظهار داشت: در این بمباران چند قرارگاه مهم طالبان نیزاز بین رفته است.

سخنگوی پولیس غور گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی همچنان در حال پیشروی به سمت مواضع طالبان در امتداد راه ارتباطی این ولایت به سمت هرات هستند.

سمیع نژاد راه اندازی بزرگترین عملیات نظامی در غور و انجام حملات هوایی به منظور سرکوب طالبان را در بهبود اوضاع امنیتی موثر دانست و گفت: بزودی امنیت و آرامش به مناطقی که در تصرف طالبان بود بازخواهد گشت و مسیر بزرگراه از گزند مخالفین دولت پاکسازی میشود.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت غور از تدابیر ویژه برای ایجاد پسته‌های امنیتی و تجهیز آنان خبر داده و گفت: نیروهای دولتی تا مناطق بره‌خانه در غرب فیروزکوه پیش روی کرده اند  و مصروف پاکسازی راه‌ها از وجود ماین‌های کارگذاری شده هستند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات: