جدی 11, 1398 14:07 Asia/Kabul
  • معاینه کودکان افغان توسط دانشجویان ایرانی

در مرحله دوم اردوی جهادی "کانون پویش" دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۶۰ دانش آموز افغانی تبار در کنار دانش آموزان ایرانی تحت معاینه بینایی‌سنجی و پایش قد و وزن قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مرحله دوم اردوی جهادی "کانون پویش" دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۶۰ دانش آموز افغانی تبار در کنار دانش آموزان ایرانی تحت معاینه بینایی‌سنجی و پایش قد و وزن قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، گروه جهادی دانشجویی پویش با حمایت و پشتیبانی معاونت دانشجویی فرهنگی و با همکاری جمعی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرحله دوم این اردوی جهادی را برای کودکان مهد و پیش دبستانی با حضور ۱۲ نفر اجرا کردند.

در این اردو ۶۰ دانش آموز افغانی تبار در کنار دانش آموزان ایرانی در روستای اشرف آباد شهرری، تحت معاینه بینایی سنجی و پایش قد و وزن قرار گرفتند. همچنین نزدیک به ۶۰ نفر از والدین و خویشاوندان این کودکان نیز مورد پایش شاخص توده بدنی، فشار خون و خطرسنجی سکته قلبی قرار گرفتند.

تیم کودکان در این اردو سعی داشت با ایجاد اوقاتی خوش برای کودکان، زمان انتظار آنها را برای رسیدن نوبتشان لذت بخش کرده و در قالب بازی به آموزش‌های اجتماعی نیز پرداخته شود.

این برنامه از ساعت هشت صبح آغاز و تا ساعت پنج بعد از ظهر به طول انجامید و نزدیک به ۵۰ کودک برای ارجاع به مراکز درمانی در نظر گرفته شدند.

کلیدواژه