جدی 12, 1398 12:40 Asia/Kabul
  • نمایش آثار خوشنویسان افغانستانی در نمایشگاه خوش نویسان ایران

آثار خطاطی دو خوشنویس افغانستانی در هشتمین نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضای انجمن خوشنویسان ایران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2، آثار هنری خوشنویسان افغانستانی در هشتمین نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضای انجمن خوشنویسان ایران به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثار فاخر استاد «محمد ارزگانی» و «فرشته احمدی» از خوشنویسان مهاجر افغانستانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

استاد «محمد ارزگانی» هنرمند خطاط و خوشنویس مهاجر افغانستانی در ایران سال هاست که در تهران مصروف فعالیت های فرهنگی و هنری بوده و تقریبا برای تمامی هنرمندان شناخته شده است.

بانو «فرشته احمدی» نیز دانش آموخته رشته انجنیری طبی است و دارای مقالات علمی پژوهشی در  ژورنال های معتبر جهان می باشد.

این بانوی هنرمند افغانستانی تاکنون در نمایشگاه های هنری بسیاری اشتراک کرده و در زمینه هنر خوشنویسی توانسته رتبه های برتر در جشنواره های دانش آموزی و دانشجویی را دریافت کند.

هشتمین نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضای انجمن خوشنویسان ایران با سخنرانی استاد «غلامحسین امیرخانی» چهره ماندگار عرصه خوشنویسی ایران از تاریخ ٢٩ قوس/آذر افتتاح گردید.

 در این نمایشگاه ١١٠ هنرمند و تعداد ٢١٧ اثر از اساتید، مدرسان و دانش آموزختگان انجمن خوشنویسان ایران به نمایش در آمده است.

گفتنی است که به دنبال استقبال هنرمندان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه تا تاریخ 10 جدی/دی در نگارخانه فرهنگ سرای بهمن در تهران برقرار بود.

کلیدواژه