جدی 14, 1398 19:15 Asia/Kabul
  •  قدردانی از سردار سلیمانی در افغانستان به عنوان چهره برجسته ضد داعش

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی چهره شناخته شده در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در منطقه بود که امریکا با ترور وی وضعیت خاورمیانه را ناامن تر کرده است.

به گزارش ایرنا، «محمدسرور دانش» امروز شنبه در نشستی در کابل،  ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نقض قوانین بین المللی دانست و گفت: پس ازاین اقدام جنایتکارانه امریکا در فرودگاه بغداد، اوضاع منطقه روز به روز متشنج تر شده و تنش‌ها در منطقه همچنان در حال افزایش است .

این مقام بلندپایه  افغانستان همچنین تاکید  کرد دولت اشرف غنی  هرگز اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان به عنوان میدان جنگ‌ های نیابتی استفاده شود.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز گفت: شهادت  سردار قاسم سلیمانی در حمله تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد  سبب نگرانی ملت های منطقه شده است.

عطا محمد نور افزود: سردار سلیمانی در دوره‌های جهاد و مقاومت افغانستان، از حامیان این کشور بود ومردم این کشور آن را پاس داشته و هرگز فراموش نمی ‌کنند.

پیش ازاین نیز رئیس جمهوری افغانستان از حملات ددمنشانه  امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی که به ناامنی در منطقه  دامن زده است ابراز نگرانی کرده بود. 

اشرف غنی  به کشورهای همسایه اطمینان داده است که از خاک این کشور علیه کشورهای منطقه و جهان استفاده نخواهد شد.

شهادت سردار قاسم سلیمانی درحملات امریکا به فرودگاه بغداد  در  صدر اخبار رسانه های منطقه و جهان قرار دارد.

کلیدواژه