آمریکا عامل اصلی جنگ در افغانستان
(last modified 1398-10-20T07:46:20+00:00 )
جدی 20, 1398 12:16 Asia/Kabul
  • آمریکا عامل  اصلی جنگ در افغانستان
    آمریکا عامل اصلی جنگ در افغانستان

شهروندان ولایت هرات افغانستان ؛ آمریکا را عامل اصلی جنگ در افغانستان کشور خود دانسته و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.

به گزارش خبر گزاری خبر پو افغانستان ،در پی حمله پهپادی دیروز (پنج شنبه)آمریکا به ولسوالی شیندند هرات، شهروندان این ولایت آمریکا را عامل اصلی جنگ در افغانستان دانسته و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.

به گزارش این خبرگزاری در حمله دیروز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ولسوالی شیندند هرات که برای هدف قرار دادن پایگاه ملا ننگیالی از فرماندهان ارشد طالبان صورت گرفت تلفات زیادی به غیرنظامیان و نظامیان وارد شد.

«صالح محمد» یکی از شهروندان هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: به دنبال قتل عام غیر نظامیان و حملات  نیروهای آمریکایی در این منطقه ،روستای پایکشک در شهرستان شیندند با خاک یکسان و تلفات زیادی به غیر نظامیان وارد شده است و بیش از 50 غیر نظامی از جمله کودک، زن، مرد و افراد سالخورده  کشته و زخمی شدند.

«مسعوده کرخی» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان هم  با ابراز نگرانی و محکومیت عملیات‌ شبانه نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف ولایت هرات گفت: همه ساله شاهد عملیات‌ خودسرانه نیروهای آمریکایی در افغانستان به‌خصوص در هرات هستیم که بدون در جریان گذاشتن مقام‌های امنیتی در افغانستان صورت می‌گیرد و به جای هدف قرار دادن دشمنان در افغانستان به شهروندان این کشور تلفاتی وارد می‌شود .

از زمان اشغال افغانستان از سوی  نظامیان خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم از سال 2001 تا کنون، ناامنی جان هزاران نفر از شهروندان این کشور را گرفته  است.

کلیدواژه