جدی 22, 1398 12:58 Asia/Kabul
  • جوانان مهاجر افغانستانی آماده مبارزه با استکبار جهانی هستند
    جوانان مهاجر افغانستانی آماده مبارزه با استکبار جهانی هستند

مهاجرین افغانستانی در مشهد با صدور قطعنامه‌ای شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید مهندس ابومهدی و دیگر شهدای حمله تروریستی فرودگاه بغداد، از سوی تشکل‌های شیعه و سنی مهاجرین افغانستانی در حسینیه هراتی‌های مشهد برگزار شد.

«محمود افخمی رشیدی» از دیپلمات های ارشد و سرکنسول سابق ایران در هرات، «حجت السلام وحیدی» از علمای افغانستان و «حفیظ الله سلطانی» از چهره‌های جهادی اهل سنت افغانستان از سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم قطعنامه‌ای از سوی تشکل‌های مهاجرین افغانستانی قرائت شد که با تکبیر حضار مورد تایید قرار گرفت.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًاشهدا، شمع محفل بشریت و روشنائی بخش زمینی که در انتظار موعود عدل گستر، در آتش ظلم و ستم جنود شیطان میسوزد هستند.

به راستی که در عصر غیبت، و در پژمردگی دل‌های منتظر برای ظهور آخرین منجی، فرو افتادن قطرات خون هر شهید، نوید بخش رایحه‌ای از عدالت علوی برای جامعه انسانی است.

بدینسان، هر شهید، چراغ روشنی می‌شود بر تارک اعصار و پرچمی می‌شود به دراز نای تاریخ.

چراغ و پرچمی که معیار شناخت حق از باطل می‌شوند و خوبان و حق طلبان عالم در سایه این چراغ و پرچم، گرد هم می‌آیند.

و اینک، این، مالک اشتر علی زمان، خارچشم دیوان و دَدان، بازوی ستبر و استوار ولایت، فرمانده رشید و مؤمن جبهه مقاومت، سردار سپهبد، شهید حاج قاسم سلیمانی، است که سر بر آستان معبود نهاد و به جمع  عباد الله «مُکرَمین» و مائده نشینان «عندربهم یرزقون» پیوست.

او ردای شهادت بر تن کرد، که جز آن، خواسته و برازنده او نبود.!

بی‌شک داغ فقدان سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش همچون ابومهدی المهندس، جراحت بی‌التیام بر قلب رئوف رهبر بزرگ انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و تمام همسنگران این شهید والامقام در تمام سنگرهای مقاومت از لبنان تا سوریه و از یمن تا بحرین و از پاکستان تا هند و افغانستان و جای جای پهنه گیتی بر جای نهاده است.

اما دست انتقام قاصم جباران، بدون شک در کمین جانیان و آتش افروزان عالم است و فرزندان غیور امت اسلامی از حزب الله گرفته تا حیدریون و زینبیون، همچون رزمندگان لشکر همیشه پیروز فاطمیون، در کنار سرداران شجاع و مومن سپاه قدس، برای خونخواهی سید شهدای مقاومت و سایر شهدای مظلوم عالم، گوش به فرمان نائب حضرت ولی عصر هستند تا هر لحظه که او اراده کند، همچون آذرخش بر سر دژخیمان فرود آیند و رهبر امت اسلام را در سپردن پرچمی که در دست دارد، به دست صاحب اصلی آن یاری رسانند.

ملت متدین و شجاع افغانستان بر خود می‌بالد که در آغاز نهضت بزرگ حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، با تقدیم بهترین فرزندان خود، در کنار ملت شجاع و رشید و مومن ایران اسلامی قرار گرفته و در فتنه‌های صهیونیستی – تکفیری دنیا نیز، با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن که در رکاب سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌رزمیده اند، وظیفه خود را به شکلی مطلوب ادا نموده است.

مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران، به ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس، بر خود می‌بالند که اولین جرقه حضور در لشکر بین المللی اسلم در مبارزه با تروریسم صهیونیستی - تکفیری را زده‌اند و اکنون نیز که فرمانده محبوب و مومن جبهه مقاومت، به ملکوت اعلی پیوسته است، در صف اول انتقام سخت از دشمنان، حضور دارند.

مهاجرین افغانستانی، ضمن عرض تسلیت فاجعه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر همراهانشان به محضر مقدس امام زمان عج، و نیز به محضر رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همه عاشقان و دلسوختگان جبهه مقاومت، بر خود لازم می‌دانند نکات زیر را اعلام نمایند:

1. حمله به کاروان شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، که از سوی شریر ترین افراد عالم و به دستور شقی‌ترین فرد دنیای معاصر صورت گرفته است، عملی تروریستی است که جان و روح مردم افغانستان را همچون مردم عزتمند ایران اسلامی سوزاند.

ما، این فاجعه بزرگ را به شدت محکوم می‌کنیم و خود را صاحب مصیبت و عزا می‌دانیم.

2.  ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در واقع حمله به تفکری بود که این شهید والا مقام، پرچمدار سنگرهای مبارزه آن به حساب می‌آمد و این تفکر، در جای جای جهان و از جمله افغانستان، در عمق جان و دل مردم ریشه دارد. لذا ترور شهید سلیمانی، ترور باورها و عقایدی است که مردم افغانستان به آن معتقدند. از این رو، مردم افغانستان، مهاجمین به شهید سلیمانی و بدخواهان و دشمنان او را، دشمنان خود می‌دانند و با استفاده از همین فرصت، اعلام می‌دارند که هرگز اجازه نخواهند داد تا پرچم خونفام شهید حاج قاسم سلیمانی، از اهتزار باز بماند.

3. شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده همیشه پیروز جبهه‌های مقاومت بود و به تمام امت اسلامی تعلق داشت. آنچه که جمهوری اسلامی ایران در انتقام از خون شهید، انجام داده یا خواهد داد، مربوط به خود آنهاست. اما مردم شریف افغانستان، از آنجا که خود را جزئی از جبهه مقاومت می‌دانند و این شهید عظیم القدر را متعلق به خود می‌پندارند، بر خود لازم می‌دانند تمام تلاش و جهد خود را برای خونخواهی سید شهدای مقاومت به کار گیرند. بنابراین به صورت رسمی و روشن به رئیس جمهور خبیث آمریکا اعلام می‌دارند که از این پس، هیچ فرد یا مرکز نظامی و سیاسی وابسته به دولت استکباری آمریکا، از خونخواهی جوانان افغانستانی عاشق حاج قاسم، در امان نخواهند بود.

4. لشکر همیشه پیروز فاطمیون، عصاره رشادت‌های مردم رشیدی است که مبارزه با الحاد و استکبار را در کارنامه خود دارند و داعشی کشی، یکی از برگ‌های زرین افتخارات آنهاست. این لشکر، چشم و چراغ مردم افغانستان‌اند و مورد حمایت همه آزادیخواهان عالم. این لشکر بدون شک، در خط اول انتقام سخت از جبهه شیطان، خواهد درخشید و مردم شریف افغانستان، تمام تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر این لشکر پر افتخار انجام خواهد داد.

5. دولتمردان و سیاست مداران افغانستان نیز آگاه باشند که آمریکا، بادار مطمئنی برای کسانی که به حمایت از او دلخوش کرده اند نیست. آمریکا، با شخصیت‌های سیاسی افغانستان، همان می‌کند که با صدام و قذافی کرد. ملت شریف افغانستان به خوبی دریافته است که آمریکا، شیطان بزرگ است و دشمن ملت‌های آزادیخواه. اینک این ملت، از رهبران سیاسی خود می‌خواهد که به صورت شفاف، نسبت خود را با جبهه شیطان، به مردم اعلام کنند تا مردم افغانستان بدانند که دقیقا با چه کسانی سر و کار دارند و تکلیف خود را با سرسپردگان به شیطان بزرگ روشن نمایند.

کلیدواژه