جدی 25, 1398 13:51 Asia/Kabul
  • بانک جهانی از برنامه توسعه اقتصادی افغانستان حمایت می‌کند

رییس جمهور افغانستان طی دیداری با معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی در مورد حمایت این بانک از برنامه‌های اقتصادی این کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان روز سه شنبه طی دیداری با «هارتویگ شیفر» معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی در مورد حمایت این بانک از افغانستان گفتگو کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، غنی برنامه‌های دولت افغانستان به ویژه برنامه‌های توسعه در بخش آموزش و پرورش، معادن، گمرکات و افزایش درآمد و دورنمای اقتصادی افغانستان را تشریح کرده است.

در ادامه این دیدار رییس جمهوری افغانستان به اشاره به لزوم اصلاحات در ساختار اقتصادی گفت: برای اصلاحات تعهد جدی داریم و خدمات به صورت برابر برای تمام مردم و براساس تکنولوژی روز خواهد بود.

غنی همچنین به سرمایه‌گذاری در منابع انرژی قابل تجدید، ایجاد سدهای آب و مدیریت آن، مبارزه با فقر به منظور کاهش آن، بالا بردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: صادرات ما برای نخستین بار بیشتر از یک میلیارد دلار افزایش یافته و ما در حال سرمایهگذاری در بخش تولید برق در افغانستان هستیم.  

به نوشته ارگ، وی براهمیت اتصال منطقه‌ای افغانستان تاکید کرده و بیان داشت: این اتصال برای حکومت افغانستان و تلاش های اقتصادی و ترانزیتی در منطقه مهم است.

معاون بانک جهانی نیر در این دیدار بر حمایت این از برنامه‌های توسعه اقتصادی افغانستان تاکید کرد.

کلیدواژه