توافق صلح آمریکا و طالبان اواخر ماه جاری میلادی امضا می‌شود
(last modified Sat, 18 Jan 2020 11:18:10 GMT )
جدی 28, 1398 15:48 Asia/Kabul
  • توافق صلح آمریکا و طالبان اواخر ماه جاری میلادی امضا می‌شود
    توافق صلح آمریکا و طالبان اواخر ماه جاری میلادی امضا می‌شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با بیان اینکه توافقی در مورد آتش بس صورت نگرفته، گفت: پیش نویس قرارداد صلح میان آمریکا و طالبان آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: تنها موضوع باقی مانده تعیین زمان امضا توافق صلح است و ما امیدواریم که تا پایان ماه جاری توافق بین آمریکا و طالبان امضا شود. 

سهیل ادامه داد: توافق شده که در روزهای منتهی به امضا توافق عملیات نظامی کاهش پیدا کند و هدف از اقدام فراهم کردن زمینه برای خروج نیروهای خارجی است. 

وی تاکید کرد: توافقی در مورد آتش بس انجام نشده و تنها بروی کاهش عملیات نظامی توافق شده است و کاهش عملیات نظامی هم در مورد نیروهای خارجی و هم در مورد نیروهای دولتی افغانستان خواهد بود. 

طالبان و آمریکا طی یکسال گذشته در حال مذاکره برای پایان جنگ در افغانستان بودند و تاکنون چندین بار امضای توافق به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است. 

همچنین دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرده که سال گذشته نیروهای آمریکایی غیرنظامیانی افغان را بیشتر از طالبان مورد هدف قرار داده و دلیل این امر افزایش حملات هوایی از سوی واشنگتن است. 

کلیدواژه