جدی 29, 1398 13:10 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان از وارد شدن ضربات سنگینی به مخالفان مسلح دولت خبر داده، تاکید کردند: در هرجایی‌که افراد مسلح برای دولت و مردم مشکلی را بوجود آورند به شدت سرکوب خواهند شد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با رادیودری انجام چندین عملیات نظامی با حضور نیروهای مشترک امنیتی در ولسوالی‌های شرقی و جنوبی هرات را در بهبود اوضاع موثر دانست و گفت: افراد مسلح مخالف دولت بر هیچ اصولی پایبند نیستند و از هر شرایطی به منظور بر هم زدن ثبات و امنیت در مناطق مختلف هرات استفاده میکنند.

فرهاد به کشته شدن آقا فضل احمد” از فرماندهان مهم گروه طالبان مشهور به "گرگ یک تن" همراه با 20 تن  دیگر ازاعضای این گروه در هرات، اشاره کرد که در حملات هوایی کشته شدند.

سخنگوی والی هرات گفت: این افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی‌های کوه زور و چشت ولایت هرات از پا درآمدند که از مدتها قبل تا کنون مشکلات امنیتی زیادی را بوجود آورده بودند.

فرهاد با بیان اینکه، این مقام جنگی طالبان  در روستای “اوغچه” کوه زور با ۱۵ تن از همراهانش در بمباران قوای هوایی کشته شد، تصریح کرد: “عبدالرحمن مالدار” یکی دیگر از فرمانده مهم طالبان در ولسوالی چشت در ‌شرق هرات است که در عملیات هوایی نیروهای ارتش افغانستان ۵ تن از افرادش نیز کشته شدند.

سخنگوی والی هرات حملات هوایی و عملیات زمینی در شماری از مناطق ولایت هرات را در تامین امنیت تاثیرگزار دانست و گفت: این تحرکات نظامی که بر عکس سال‌های گذشته در زمستان هم ادامه پیدا کرده‌است تلفات و خساراتی زیادی را  بر گروه طالبان وارد کرده و آنان را به شدت تضعیف کرده است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات :

کلیدواژه