جدی 30, 1398 13:17 Asia/Kabul
  • کمیسیون شکایات: 5 هزار اعتراض برای بررسی مجدد ثبت شد

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی اعلام کرد که نزدیک به پنج هزار شکایت برای بررسی مجدد آرا در این نهاد ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدقاسم الیاسی» دبیر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت: به دلیل این‌که بررسی‌های دفتر‌های ولایتی در زمان تعیین شده‌ آن، به دسته‌های انتخاباتی نرسیده، از همین رو روند تجدید تا فردا تمدید شده است.

الیاسی همچنان افزود: براساس آمار‌های این کمیسیون، تاکنون ۴۷۰۰ شکایت برای ثبت شکایت‌های بررسی مجدد به این کمیسیون رسیده است.

این عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ادامه داد: ۵۳۷۸ محلی که به بازشماری رفته، هنوز نهایی نشده و احتمال کاهش در شمار محل‌ها وجود دارد؛ زیرا به گفته‌ وی، رهبری هر دو کمیسیون سرگرم نهایی سازی این محل‌ها هستند.

«حبیب‌الرحمان ننگ» رییس دبیرخانه‌ کیمسیون مستقل انتخابات نیز گفت: پس از بسته بندی این شکایت‌ها، این فهرست دوباره به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی فرستاده می‌شود و پس از تایید این کمیسیون، روند بازشماری آغاز خواهد شد.

سمیرا رسا، سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان ضمن ابراز نگرانی از عدم هماهنگی میان کمیسیون های انتخاباتی در بازشماری آرا گفت: به دلیل تعداد زیاد شکایات ثبت شده، کمیسیون شکایات قادر نیست در زمان تعیین شده به اعتراضات رسیدگی کند. 

کلیدواژه