تاکید «اشرف غنی» بر ادامه تلاش ها برای پایان خشونت و برقراری صلح در افغانستان
(last modified 1398-11-03T06:23:29+00:00 )
دلو 03, 1398 10:53 Asia/Kabul
  • تاکید «اشرف غنی» بر ادامه تلاش ها برای پایان خشونت و برقراری صلح در افغانستان

رییس جمهوری افغانستان با انتقاد از جنگ طلبی گروه طالبان، بر ادامه تلاش ها برای پایان خشونت و برقراری صلح در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد اشرف غنی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: راه حل پایان خشونت و درگیری در افغانستان سیاسی است.

رییس جمهوری افغانستان افزود: گروه طالبان برخلاف گذشته از جنگ خسته و سران آنها به سرمایه گذار مبدل شده‌ و در بیرون از کشور به عیش و نوش می‌پردازند و در دوحه قطر نیز با آمریکایها مذاکره می‌کنند.

اشرف غنی تصریح کرد، اعضای گروه  طالبان گرداننده غیرمستقیم قاچاق مواد مخدر در افغانستان هستند.

رییس جمهوری افغانستان همچنین ضمن انتقاد از عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت و حدت ملی و«حامد کرزی» رییس جمهوری سابق این کشور گفت: هر دو با طرح‌های دولت برای برقراری صلح در افغانستان مخالفت می‌کنند اما خود آنها هیچ طرحی برای صلح ندارند.

غنی خواستار همکاری‌های مشترک منطقه و جهانی برای پایان جنگ و درگیری در افغانستان شد و رویکرد یکطرفه را برای حل معضل افغانستان غیرعملی دانست و تأکید کرد، شمار زیادی از کشورها با عناصر بی ثبات کننده در افغانستان همکاری می‌کنند.

اشرف غنی در همین حال با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد، این کشور با کمک‌های خارجی ساخته نمی‌شود.

اشرف غنی همچنین ایران را از همسایه‌های خیرخواه کشورش دانست و خواهان حل تنش‌های موجود بین تهران و واشنگتن از طریق مسالمت آمیز شد.

کلیدواژه