با شهادت فرماندهان مقاومت پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد
(last modified 1403-07-29T10:48:59+00:00 )
میزان 29, 1403 15:18 Asia/Kabul
  • با شهادت فرماندهان مقاومت پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد
    با شهادت فرماندهان مقاومت پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد

در پی شهادت رییس دفتر سیاسی حماس، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای تأکید کردند که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به شهادت یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس، با انتشار بیانیه ای نوشت که او از کودکی، خود را وقف آزادی بیت المقدس، فلسطین و احیای کرامت و حرمت ساکنان مسلمانان این سرزمین مقدس کرده بود.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تبریک و تسلیت این حادثه تاکید کرد که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی خواهانه بر زمین نخواهد افتاد چنانکه این حقیقت را ترور رهبران و فرماندهان قبلی فلسطین و لبنان و نیز ویرانگری و نسل کشی ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین آشکار کرد.

این شورا همچنین نوشته است که جهاد و مبارزه ملت مسلمان فلسطین تا آزادسازی قدس شریف و سرزمین های اشغالی ادامه خواهد یافت.

پیشتر نیز حکومت طالبان به طور رسمی و مقام‌های این حکومت در بیانیه های جداگانه شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفته و بر ضرورت دفاع امت اسلامی از داعیه فلسطین تأکید کرده بودند.

چهره های شناخته شده سیاسی و جهادی افغانستان نیز شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفتند و سنوار را الگویی برای مبارزان فلسطینی و جهان عرب و اسلام دانستند.

یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه گذشته در حال نبرد با دشمن اشغالگر صهیونیستی در شهر رفح ( جنوب باریکه غزه)  به یاران شهیدش پیوست و جنبش حماس شهادت او را روز جمعه تایید کرد.

طالبان: شهید «یحیی السنوار»نماد مقاومت و ایثار است

محمد محقق: شهادت یحیی السنوار الگوی کاملی برای یک مجاهد است

کلیدواژه