تعیین اعضای هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان با طالبان
(last modified 1398-11-07T11:45:55+00:00 )
دلو 07, 1398 16:15 Asia/Kabul
  • تعیین اعضای هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان
    تعیین اعضای هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان

وزارت صلح افغانستان اعلام کرد که اعضای هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان با گروه طالبان پس از رایزنی با سیاسیون، جامعه مدنی و نمایندگان مردم تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت در امور صلح گفت: هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان با در نظر داشتن تنوع سیاسی و اجتماعی مشخص شده‌ و این هیات آماده گفتگو با گروه طالبان روی مسئله صلح در کشور است.

سخنگوی وزارت صلح اشاره ای به ترکیب این هیات نکرد،‌ اما منابع آگاه به روند صلح اعلام کردند که اعضای این هیات 15 نفره بود که زمان حتمی‌شدن مذاکرات بین‌الافغانی از اعلام هیئت مذاکره کننده دولت پرهیز خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت صلح در رابطه به تلاش‌های دولت برای ایجاد اجماع سیاسی پیرامون صلح افزود: جلسات مشورتی با سیاسیون و اقشار مختلف مردم روی ایجاد یک اجماع ملی پیرامون صلح ادامه دارد و موازی با این تلاش‌های دولت، ساختار جدیدی برای تامین مشارکت مردم در روند صلح نیز شکل خواهد گرفت.

این در حالی است که اخیراً اختلاف روی کاهش خشونت که گفته می‌شود بین آمریکا و طالبان توافق شده موجب اختلاف بین حکومت و سیاسیون شده است.

غنی برخی سیاسیون را به برنامه نداشتن پیرامون صلح متهم می‌کند اما سیاسیون تاکید دارند که حکومت در تلاش است پروسه صلح را در انحصار بگیرد.

کلیدواژه