امتناع وزیران خارجه و دفاع آمریکا از حضور در جلسه کنگره
(last modified 1398-11-08T06:20:46+00:00 )
دلو 08, 1398 10:50 Asia/Kabul
  • امتناع  وزیران خارجه و دفاع آمریکا از حضور در جلسه کنگره
    امتناع وزیران خارجه و دفاع آمریکا از حضور در جلسه کنگره

وزیران دفاع و خارجه آمریکا اعلام کردند، که در جلسه کنگره در مورد برنامه راهبردی این کشور در خصوص افغانستان شرکت نمی‌کنند.  

به گزارش رویترز، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که باوجود  درخواست نمایندگان دو جناح دموکرات و جمهوریخواه برای برگزاری جلسه توجیهی در مورد راهبرد آمریکا در افغانستان، "مارک اسپر" و "مایک پمپئو" وزیران دفاع و خارجه از حضور در این جلسه امتناع می‌کنند.

"جان سوپکو" بازرس ویژه بازسازی افغانستان "سیگار"، نیز  قرار است به عنوان تنها شاهد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جلسه کنگره حضور داشته باشد.

بر اساس بیانیه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، این آخرین نمونه از ممانعت دولت ترامپ از حضور در جلسات توجیهی کنگره و فقدان شفافیت با مردم آمریکا در مورد مسائل مهم امنیتی ملی است.

 باوجود اجتناب نمایندگان دولت آمریکا، قانون گذاران گفتند که آن‌ها با خروج گسترده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالف هستند.

کنگره آمریکا، همچنین اعلام کرده است،   که در جریان جنگ ۱۸ ساله آمریکا در افغانستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته و بیش از ۲هزار نفر زخمی شده‌اند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا " پنتاگون"، روز دوشنبه خبر سقوط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی این کشو  در ولایت غزنی افغانستان را تایید کرد.

با انتشار برخی از تصاویر هواپیمای ساقط شده در استان غزنی افغانستان، کاملا مشخص است که نشان نیروی هوایی آمریکا روی آن نوشته شده است. 

گروه طالبان، نیز   با صدور بیانیه‌ای رسمی مسئولیت سرنگونی هواپیمای آمریکایی در ولایت غزنی را برعهده گرفت.

 

کلیدواژه