تدابیر جدید افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا در فرودگاه کابل
(last modified 1398-11-09T10:29:14+00:00 )
دلو 09, 1398 14:59 Asia/Kabul
  • تدابیر جدید افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا در فرودگاه کابل
    تدابیر جدید افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا در فرودگاه کابل

اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، تدابیر جدیدی را در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،به گفته اداره هوانوردی، گروه‌های بهداشت در ترمینال داخلی فروگاه حامد کرزی با امکانات پیشرفته حضور داشته و مسافرین که از چین راهی افغانستان هستند، را بررسی می‌کنند.

براساس این گزارش، وسایل بهداشتی، تجهیزات و آمبولانس از سوی وزارت بهداشت افغانستان فراهم گردیده و گروه‌های درمانی از مسافرینی که وارد کابل می‌شوند، نمونه‌گیری می‌کنند.

براساس برنامه جدید، پرسش‌های نامه‌های در مسیر پرواز به دسترس مسافرین قرار خواهد گرفت که قبل از رسیدن به ترمینال میدان فرودگاه باید به آن پاسخ دهند. 

اداره هوانوردی افغانستان تاکید کرد: این اقدامات به صورت مشترک توسط وزارت بهداشت، امنیت ملی و فرماندهی پلیس اتخاذ شده است.

تعداد دقیق افغان‌های مقیم  چین مشخص نیست؛ اما بیش از دو هزار نفر محصل، تاجرو گردشگران در این کشور حضور دارند و وزارت بهداشت افغانستان خواهان عدم بازگشت این افراد شده است.

صبح امروز مقامات چین اعلام کردند که تاکنون 6 هزار مورد متبلا به این بیماری را شناسایی کرده و از این میان 140 نفر جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر تلاش می‌کنند تا شهروندان خود را از چین خارج کنند. 

کلیدواژه