دلو 10, 1398 16:56 Asia/Kabul
  • معادن سنگهای معدنی در ننگرهار از دست طالبان خارج شد

مسوولان در ولایت ننگرهار میگویند معادن سنگهای قیمتی در این ولایت را از تصرف طالبان خارج ساخته اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسوولان امنیتی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان میگویند معادن سنگهای قیمتی در این ولایت را از کنترل طالبان خارج ساخته اند.

مسئولان میگوید طالبان از پول بدست آمده بابت فروش این سنگهای قیمتی ماشین جنگی شان را تقویت می کرد.

قندآغا صافی رییس ارکان لوای چهارم اردوی ملی افغانستان در ولایت ننگرهار که در حال حاضر رهبری عملیات تصفیه ای که بر علیه گروه طالبان در ولسوالی شیرزاد این ولایت به راه انداخته شده بر عهده دارد، می گوید، در جریان این عملیات ،معادن سنگهای قیمتی در منطقه ماما خیل ولسوالی شیرزاد را تصرف کرده است.

  وی افزود، این معادن از چندین سال به اینطرف در تصرف گروه طالبان قرار داشت و آنان از بابت فروش  سنگهای قیمتی که به گونه غیر مسلکی استخراج می کردند، ماشین جنگی شان را تقویت می کردند.

قندآغا صافی میگوید بعد از این ،طالبان به این معادن دسترسی نخواهد داشت و بعد از یک پروسه قانونی ، عواید این معادن به خزانه دولت تحویل داده خواهد شد.

ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار که در دامنه کوه سفید موقعیت دارد سرشار از منابع طبیعی سنگهای قیمتی نوع تالک میباشد اما از چهار دهه به اینطرف استخراج غیر قانونی این معادن همچنان ادامه دارد و پول بدست امده آن به جیب افراد زورمند و مخالفان دولت میرفت.

کلیدواژه