دلو 11, 1398 11:18 Asia/Kabul
  • رد گزارش بازرس ویژه آمریکا از طرف دولت افغانستان
    رد گزارش بازرس ویژه آمریکا از طرف دولت افغانستان

دولت افغانستان گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) درباره دولت و نیروهای امنیتی این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی رییس جمهوری افغانستان روز پنج شنبه آنچه را که گزارش بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در رابطه با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آمده‌ است، رد کرد.

صدیقی افزود، تمام مسئولیت‌های امنیتی به‌ نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان سپرده شده و امروز دولت افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

«جان سپکو» بازرس ویژه  آمریکا در امور بازسازی افغانستان روز   پنج شنبه در گزارش جدید خود ادعا کرد، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با وجود کمک‌های گسترده آمریکا، هنوز در بیشتر بخش‌های افغانستان توانایی تأمین امنیت را ندارند.

«جان سپکو» مدعی شد ، در صورت توقف کمک‌های آمریکا و دیگر کشورهای کمک کننده به افغانستان دولت این کشور سقوط می کند.

گزارش بازرس ویژه سیگار در حالیست که پیشتر «سیدحسین فخری» رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان اعلام کرده بود ؛ نیروهای اشغالگر خارجی از جمله آمریکا ، نقش مهمی  در ترویج و گسترش فساد مالی در افغانستان دارند.

چندی پیش « حامد کرزی » رییس جمهور سابق افغانستان هم آمریکا را مسوول فساد اداری و مالی در افغانستان دانسته بود.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان، به این کشور یورش بردند، اما از آن زمان تاکنون، فقط موجب ناامنی، تروریسم و افزایش تولید موادمخدر در افغانستان شده اند.

به همین خاطراست که مقامات افغانستان در کنار مردم این کشور بارها خواستار خروج نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا از افغانستان شده اند.

کلیدواژه