دلو 11, 1398 14:14 Asia/Kabul
  • کرزی: آمریکا باید به حملات هوایی خود در افغانستان پایان دهد
    کرزی: آمریکا باید به حملات هوایی خود در افغانستان پایان دهد

رییس‌جمهور پیشین افغانستان حملات هوایی آمریکا در ولایت زابل که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شد، را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رییس جمهور پیشین افغانستان حملات هوایی آمریکا در افغانستان را محکوم کرد.

وی در واکنش به حملات اخیر آمریکایی‌ها در یکی از ولایات افغانستان گفت: «من حملات هوایی خارجی را در منطقه سوری در ولایت زابل، که منجر به کشته شدن غیرنظامیان، از جمله کودکان شد، شدیداً محکوم می‌کنم.»

کرزی بار دیگر با انتقاد از عملکرد آمریکا در افغانستان تاکید کرد که ایالات متحده باید به کلیه اقدامات نظامی خود پایان دهد و با جدیت بر یک توافق سیاسی صلح آمیز متمرکز شود.

به گزارش فارس، در حمله اخیر بالگردهای آمریکایی در ولایت زابل افغانستان، تعدای از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان کشته و زخمی شدند.

این حملات در حالی از سوی ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد که روز دوشنبه گذشته یک فروند هواپیمای متعلق به ارتش آمریکا در ولایت غزنی سقوط کرد.

مسئولیت سقوط این هواپیما را که حامل تعدادی از افسران سیا و ارتش آمریکا بود، طالبان بر عهده گرفت. مقامات آمریکایی اعلام کردند که در این هواپیما 2 عضو ارتش آمریکا کشته شدند.

حملات آمریکا طی هفته‌های اخیر در حالی در افغانستان شدت گرفته است که مذاکرات اخیر این کشور با سران طالبان در دوحه قطر به بن‌بست رسیده و تلاش‌ها برای به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها به سرانجام نرسید.

روز گذشته نیز معاون سیاسی گروه طالبان بار دیگر با تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد که در صورت عدم خروج آمریکا، طالبان این کشور را مجبور به خروج خواهد کرد.

کلیدواژه