تاکید وزیرخارجه پاکستان برلزوم حل بحران افغانستان
(last modified 1398-11-12T08:31:12+00:00 )
دلو 12, 1398 13:01 Asia/Kabul
  • تاکید وزیرخارجه پاکستان برلزوم حل بحران افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با نماینده آمریکا در امور افغانستان، بر ادامه تلاش های اسلام آباد برای حل بحران افغانستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری «داون نیوز»، وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، «شاه محمود قریشی» در دیدار با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در اسلام آباد، تاکید کرد، دولت پاکستان به حمایت از تلاش‌ها برای تأمین صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین گفت: نهایی شدن توافق بین گروه طالبان و آمریکا مسیر را برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هموار می‌کند.

«خلیل زاد» هم در این دیدار، قریشی را در جریان آخرین تحولات گفت‌وگوهای اخیر آمریکا با طالبان قرار داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان همچنین با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز درباره برخی مسایل، ازجمله منطقه و روند مذاکرات افغانستان گفت‌وگو کرد.

مذاکرات واشنگتن و گروه طالبان در دوحه قطر از چند روز پیش متوقف شده و همزمان یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا نیز در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد که طالبان مسئولیت آن را بعهده گرفت.

مذاکرات بین نمایندگان طالبان و آمریکا تاکنون یازده دور برگزار شده اما نتیجه ای برای مردم افغانستان نداشته و آمریکایی ها همچنان به بهانه جنگ با تروریسم، در این کشور حضور نظامی دارند.

کلیدواژه