دلو 14, 1398 13:25 Asia/Kabul

وزارت دولت در امور صلح افغانستان می گوید که لیست دسته مذاکره کنندگان با طالبان از پنج ماه پیش آماده شده اما بنابردلایلی رسانه ای نگردیده است.

به گزارش رادیودری، پس ازدور جدید مذاکرات در قطر و دیدارخلیل زاد، نماینده امریکا در امور صلح افغانستان با مقامات پاکستانی وافغانی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای از عدم پیشرفت مذاکرات سخن گفته اما سفارت آمریکا در کابل با انتشار اعلامیه ای گفته که خلیلزاد در تمام گفتگوهایش از مقامات افغان خواست تا یک تیم مذاکره کننده جامع را غرض مذاکره با طالبان تشکیل دهد که گفته شده بنابر اختلاف بین دولت وسیاسیون تا هنوز تشکیل نشده است. اما ناحیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح می گوید این تیم از پنج ماه به این طرف پس از مشوره با سیاسیون، جامعه مدنی، احزاب، نمایندگان و شخصیت های تاثیر گذار آماده گردیده اما با استفاده از تجارب گذشته پنهان مانده و رسانه ای نشده است.

پیش از این لیست۲۵۰نفری منتشر شد که برای مذاکره با طالبان قراربود به قطر سفر داشته باشند اما به دلیل طویل بودن وهمچنان ملاحظات روی اشخاص شامل در لست، برنامه لغو گردید.

طالبان تاکنون آماده نگردیده که با حکومت  گفتگو کند اما آمادگی خود را بخاطر گفتگوهای صلح بین الافغانی بعد از امضای توافق نامه خروج  نیروهای امریکایی ابراز کرده است.

گزارش قریشی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه