دلو 15, 1398 17:27 Asia/Kabul
  • عبدالله: تمام ادارات دولتی ملزم به همکاری با رسانه‌ها هستند

رئیس اجرائیه افغانستان در واکنش به اعتراض رسانه ها در محدودیت آزادی گردش اطلاعات در این کشور گفت: تمام نهادهای دولتی باید بخش ارایه اطلاعات به رسانه‌ها و شهروندان کشور همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان در واکنش به اعتراض رسانه های افغانستان در محدودیت آزادی گردش اطلاعات گفت: امروز رسانه‌های آزاد افغانستان در یک نامۀ اعتراضی از «محدودیت بر حق دسترسی به اطلاعات» ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان و رسانه‌های آزاد، یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای ملی مردم افغانستان است، افزود: حراست و پاسداری از این دست‌آورد ملی، وظیفه و مسئوولیت ما به حیث شهروندان و مسئولان دولتی می‌باشد.

عبدالله تاکید کرد: براساس قانون اساسی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و سایر قوانین، نهادهای دولتی موظف و مکلف هستند که اطلاعات را با رسانه‌ها و شهروندان شریک سازند.

رئیس اجرائیه افغانستان ادامه داد: با درک نگرانی‌‌ها و چالش‌های کار رسانه‌ها و خبرنگاران، به تمام نهادهای دولتی تاکید می‌نماییم تا در بخش ارایه اطلاعات به رسانه‌ها و شهروندان کشور همکاری نمایند. عصر کتمان حقایق، پنهان‌کاری، تحریف و سانسور به‌سر رسیده است.

عبدالله در خاتمه یادآور شد: برای حل مشکل نشست مشترکی با مسئولان رسانه‌ها، دربارۀ راه‌‌های مؤثر و سازندۀ همکاری نهادهای دولتی با نمایندگان رسانه‌ها خواهیم داشت.

شماری از رسانه‌های افغانستان از بدترشدن وضعیت دسترسی به اطلاعات انتقاد کرده و در نامه‌ای، از 12 اداره دولتی درباره ایجاد محدودیت در این زمینه انتقاد کردند.

کلیدواژه