دلو 16, 1398 18:40 Asia/Kabul
  • 65 نفر از آغاز فصل سرما در افغانستان جان باختند

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: از آغاز فصل سرما در افغانستان تاکنون 65 نفر براثر بارش برف و باران سنگین کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، موج جدید بارش برف در افغانستان از روز گذشته(سه‌شنبه، 15 دلو) یک بار دیگر سبب سردی هوا در اکثر ولایات کشور گردیده و باعث نگرانی خانواده‌های شده که سوخت لازم برای گرم کردن خانه‌های‌ خود ندارند و یا این‌که در زیر چادر زندگی می‌کنند.

«احمد تمیم عظیمی» سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در مصاحبه با آوا، از آسیب‌های جانی و مالی در جریان بارش برف یک ماه اخیر خبر داده و می‌گوید: "همان‌گونه که باران امیدواری‌هایی را ایجاد کرده، اما خساراتی را نیز برای شهروندان در پی داشته است.

به گفته عظیمی، از آغاز فصل سرما تاکنون، 65 تن در نتیجه بارندگی‌ها کشته و 97 تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین در این مدت 939 منزل، 3 مسجد و 1 مدرسه کاملا تخریب شده، 3726 خانه تا قسمتی تخریب گردیده، 88 خانواده آواره شده و 23 راس دام  نیز تلف گردیده است.

وی همچنان تصریح کرد: تاکنون از طریق این وزارت برای 20 خانواده شهدا پول نقد توزیع شده، برای 1360 خانواده مواد غذایی توزیع گردیده و برای 237 خانواده دیگر نیز، مواد غیرغذایی داده شده است. 

عظیمی می‌افزاید: آن‌چه ذکر شد مربوط به طرح زمستانی بوده که در حال اجرا می‌باشد، اما پلان‌های بهاری وزارت به خصوص مقابله با سیلاب‌ها نیز زیر کار می‌باشد.

این در حالی است که وزیر امور مهاجران افغانستان اعلام کرده بود که سال گذشته بیش از 600 نفر براثر جنگ و ناامنی در افغانستان آواره شده و احتیاج به کمک های فوری داشته‌اند.

کلیدواژه