دلو 21, 1398 13:13 Asia/Kabul
  • وزارت کشور افغانستان مصاحبه تمام پرسنل پلیس را ممنوع کرد

وزارت کشور افغانستان برای حفظ اسرار نظامی و ارائه گزارش واحد به شهروندان، کلیه پرسنل پلیس از جمله فرماندهان،‌ کارمندان و منصوبان این نهاد را از منتشر کردن اسناد، بیان دستاوردهای پلیس و اظهار نظر شخصی و رسمی در صفحه پلیس منع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدمسعود اندرابی» وزیر کشور افغانستان در این مورد دستورالعملی را صادر کرده است که در صفحه رسمی این وزارت روز دوشنبه، بیست‌ویکم دلو منتشر شده است.

این دستور به بند اول ماده ۳۰ قانون پلیس مستند شده است و هدف آن نیز «حفظ اسرار نظامی و جلوگیری از پراکندگی در ارایه اطلاعات به شهروندان» عنوان شده است.

طبق این دستور، هیچ یکی از رؤسا، فرماندهان و منسوبان پلیس ملی پس از این نمی‌تواند با مطبوعات مصاحبه و یا در شبکه‌های اجتماعی از موقف رسمی اظهار نظر کند. وزارت کشور گفته است که در صورت ضرورت، بعد از اخذ هدایت مقام وزارت در هم‌آهنگی با ریاست عمومی ارتباطات استراتژیک، در این زمینه اقدام شود.

هم‌چنان براساس دستور سرپرست وزارت امور کشور، هیچ منسوب این وزارتخانه پس از این نمی‌تواند اسرار، اسناد تقرر، تبدیلی، ترفیعات و سایر احوال ذاتی، تصاویر منسوبان پلیس با یونیفورم، وسایط، اسلحه، تجهیزات، جلسات و مراسم تبریکی را در صفحات اجتماعی منتشر کند.

هم‌چنان گفته شده است که هیچ منسوب وزارت امور کشور پس از این نمی‌تواند پیرامون مواردی چون نحوه‌‌ بازرسی، تحقیق جنایی، دست‌آوردها و سایر موارد مربوط به عملیات‌های ضد جرایم و انتقاد از رهبری و منسوبان برحال و انفصال‌شده در رسانه‌ها صحبت کند.

وزارت امور کشور یگانه مرجع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی از کارکردهایش را ریاست عمومی ارتباطات استراتژیک عنوان کرده است.

هم‌چنان گفته شده است که تمام معلومات و دست‌آوردهای پلیس ملی ازجمله نتایج عملیات‌ها بعد از اخذ هدایات رهبری وزارت امور کشور، مطابق قانون دسترسی به اطلاعات با رسانه‌های جمعی از سوی ریاست عمومی استراتژیک در میان گذاشته خواهد شد.

وزارت امور داخله تأکید کرده است که تمام کارمندان این نهاد مکلف به رعایت این «دستور» هستند و در صورت تخلف مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کلیدواژه