دلو 23, 1398 18:17 Asia/Kabul
  • افغانستان خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی در مبارزه با کرونا شد
    افغانستان خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی در مبارزه با کرونا شد

وزارت بهداشت افغانستان خواستار همکاری نهادهای بین‌المللی در مبارزه با ویروس کرونا در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان در این نشست کارکردها و نیازمندی‌های این وزارت را در رابطه به جلوگیری و کنترل ویروس کرونا با نمایند‌گان نهادهای کمک‌کننده در میان گذاشته و خواهان همکاری بیش‌تر آنان در این زمینه شد.

وزیر بهداشت افغانستان، ویروس کرونا را تهدید جدی بهداشتی برای تمام کشورها به‌ویژه افغانستان عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت با وجود امکانات اندک، تدابیری جدی را برای جلوگیری از شیوع و کنترل این ویروس روی دست گرفته‌است؛ اما نظر به سرعت شیوع این ویروس، این وزارت نیاز به همکاری‌های بیش‌تر دارد.

نمایندگان شرکای بین‌المللی وزارت بهداشت نیز در این نشست، جلوگیری از شیوع و کنترل این ویروس را از اولویت‌های کاری‌ خود دانسته و به وزارت بهداشت در این زمینه وعده همکاری دادند.

وزارت بهداشت افزون بر مستقر کردن تیم‌های بهداشت در فرودگاه و مرزهای زمینی کشور و ایجاد بخش‌های ویژه قرنطینه، مراکزی را در ولایت‌های کابل، هرات و غزنی برای کنترل و درمان این ویروس ایجاد کرده‌است.

تاکنون هیچ موردی از ابتلای شهروندان افغان به این ویروس، تأیید نشده‌است.

کرونا در چین بیش از هزار و صد نفر را به کام مرگ فرستاده و هزاران نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. افزون بر شهرهای چین، حداقل ۲۴ کشور دیگر جهان از شیوع این ویروس، خبر داده‌اند.

کلیدواژه