طالبان: تعهد می‌کنیم افغانستان را از اشغال آمریکا خارج کنیم
(last modified 1398-11-26T09:34:20+00:00 )
دلو 26, 1398 14:04 Asia/Kabul
  • طالبان: تعهد می‌کنیم افغانستان را از اشغال آمریکا خارج کنیم

گروه طالبان در واکنش به شکست شوروی سابق در افغانستان تاکید کرد: امارت اسلامی تعهد می‌کند که این بار افغانستان را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد.

گروه طالبان در واکنش به سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اظهارداشت که مردم مجاهد افغانستان در «26 دلو»، قدرت بزرگ مادی جهان و حامیان آنها را شکست دادند.

بیانیه خاطرنشان کرد که هجوم نظامی و فکری شوروی و حامیان داخلی آن، سرآغاز مشکلات افغانستان بود.

طالبان تاکید کرد که «اگر اشغالگران کنونی غربی و در مجموع ناتو و دست نشاندگان آنها، اندکی هوش و خرد داشته باشند، باید از شکست شوروی عبرت بگیرند».

بر اساس این بیانیه، سالروز شکست شوروی ثابت می‌کند که تمام تلاش‌های زر، زور و تزویر در کشور جهاد پرور افغانستان نتیجه نمی‌دهد.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان تعهد می‌کند که این کشور را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که گفت‌وگوهای صلح نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر ادامه دارد.

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که برای پایان دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت‌هایش را در روند مذاکرات انجام داده و آمریکایی‌ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت‌وگوها انجام دهند.

«جک کین» ژنرال بازنشسته و معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز هفته گذشته به «فاکس نیوز» گفت که فرماندهان طالبان فرمان دارند تا حملاتشان را علیه نیروهای آمریکایی تشدید کنند.

این ژنرال 4 ستاره آمریکایی اظهارداشت که این طرح برای شکستن اراده مردم آمریکا طراحی شده و نشان دهنده جنگ بیهوده است بنابراین باید از افغانستان خارج شویم.

کلیدواژه