تاکید اعضای شورای ولایتی فراه برلزوم تامین امنیت در این ولایت
(last modified 1398-11-26T10:47:27+00:00 )
دلو 26, 1398 15:17 Asia/Kabul
  • تاکید اعضای شورای ولایتی فراه برلزوم تامین امنیت در این ولایت
    تاکید اعضای شورای ولایتی فراه برلزوم تامین امنیت در این ولایت

شماری از اعضای شورای ولایتی فراه بر این باورند که اوضاع امنیتی و اجتماعی در این ولایت غیرقابل پیش‌بینی است و هر لحظه امکان اتفاقاتی که وضعیت را تغییر دهد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، صمد صالحی، یکی از این نمایندگان مردم در شورای ولایتی با بیان اینکه سال‌هاست این ولایت غربی کشور دستخوش ناامنی‌ها حضور مسلحانه نیروهای مخالف دولت و نبردهای خونین بوده‌است، گفت: اخیرا وضعیت امنیتی در شهر و برخی از ولسوالی‌های فراه بهتر از قبل است و گزارشی از ناامنی‌ها در کمربندی‌های اطراف شهر فراه نیز وجود ندارد.

نماینده مردم فراه در شورای ولایتی خاطرنشان کرد: در سایه امنیت نسبی که در این ولایت حاکم شده  زمینه‌ی کار و اشتغال نیز برای مردم فراهم شده‌است.

صالحی  همچنان گفت: یکی دیگر از عواملی که اخیرا وضعیت را به نفع دولت تغییر داده‌است، تقویت قوای امنیتی در بخش‌های مختلف و مناطق آسیب پذیر بوده‌است.

این عضو شورای ولایتی فراه اما گفت : اوضاع در فراه قابل پیش بینی نیست و مطمئن‌ نیستیم که این امنیت برای فردا هم باقی خواهد ماند.

در همین حال «محب‌الله محب» سخنگوی قوماندان امنیه ولایت فراه در گفتگو با رادیودری با بیان اینکه نگرانی‌های نمایندگان مردم در شورای ولایتی در محراق توجه مسئولان امنیتی است، گفت: فعالیت‌های مخالفان مسلح دولت زیر ذره‌بین نیروهای امنیتی است و هرگز اجازه فعالیت‌های تخریبی برای آنان داده نخواهد شد.

وی به عملیات های تهاجمی طالبان در شماری از ولسوالی ها و بزرگراه‌های ولایت فراه نگاهی داشت و گفت: با تجهیز پاسگاه‌های امنیتی و اعزام نیروهای بیشتر به این مناطق نیز تامین امنیت شده است.

این مقام امنیتی در ولایت فراه جابجایی فرمانده پلیس و رییس امنیت ملی که از افراد کار کشته و از شهروندان فراه هستند را از دلایلی دانست که در بهبود اوضاع و راه‌اندازی هرچه بهترعملیات‌های نظامی در این ولایت موثر بوده است.

محب با اشاره بر اینکه مسئولان امنیتی فراه توانسته‌اند اعتماد مردم را به خودشان جلب کنند، اظهار داشت: بدون همکاری‌های مردم تامین امنیت در این ولایت غربی کشور امکان پذیر نبود.

سخنگوی قوماندان امنیه ولایت فراه در پاسخ به نگرانی‌های اعضای شورای ولایتی در خصوص خروج سربازان خارجی از این ولایت گفت: نیروهای مشترک امنیتی افغان از توانایی‌های بالقوه‌ای برخوردارند و توان تامین امنیت را حتی بدون حضور نیروهای خارجی دارند.

وی با بیان اینکه سنگرها و مواضع افراد وابسته به گروه‌های تروریستی در دورترین مناطق فراه در حملات هواپیماهای نیروهای خارجی هدف قرار گرفته، تصریح کرد: باید به سربازان ارتش و پلیس افغانستان اعتماد کنیم و بدون شک همین سربازان هستند که با قربانی‌های فراوان توانسته‌اند امنیت را در فراه حاکم سازند.

وی بار دیگر همکاری‌های مردم با دولت را به منظور بهبود وضع امنیتی کاملا موثر دانست و از شهروندان فراه خواست تا فعالیت‌های گروه‌های تروریستی را به منسوبان امنیتی گزارش کنند.

محب، هم‌چنان گفت: نیروهای مشترک امنیتی از زمستان امسال استفاده بهینه کرده و تلاش کردند تا در مناطق دوردست فراه عملیات‌های نظامی را سازماندهی و افراد مخل امنیت را سرکوب کنند.

کلیدواژه