دلو 30, 1398 17:56 Asia/Kabul
  • نبیل: اعلام نتایج انتخابات آغاز بحران در افغانستان است
    نبیل: اعلام نتایج انتخابات آغاز بحران در افغانستان است

رحمت‌الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به اعلام‌شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که اعلام نتایج تقلبی انتخابات «روز مرگ مردم‌سالاری و آغاز یک بحران» در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رحمت‌الله نبیل» یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به اعلام‌شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که اعلام نتایج تقلبی انتخابات «روز مرگ مردم‌سالاری و آغاز یک بحران» در کشور است.

نبیل که امروز (چهارشنبه، ۳۰دلو) در یک نشست خبری سخن می‌گفت، هشدار داد که حکومت به گفتۀ او برآمده از تقلب، پذیرفتنی نیست.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری که شب گذشته اعلام شد و برمبنای آن رییس‌جمهور غنی برنده اعلام شد،  ملغا شود و همزمان با ادامۀ تلاش‌های صلح، یک حکومت مصالحه ایجاد گردد.

رحمت‌الله نبیل، تأکید کرد: در اوضاعی که افغانستان با یک بحران خطرناک روبه‌رو است باید اشرف غنی و عبدالله هردو از ادعا قدرت صرف نظر کنند.

عبدالله عبدالله، شب گذشته پس از اعلام نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، آن را رد کرد و گفت که حکومت «فراگیر» را ایجاد می‌کند.

درهمین حال، حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین نیز در واکنش به این تنش‌ها می‌گوید که برگزاری انتخابات در اوضاعی که شفافیت و عادلانه انتخابات فراهم نباشد، کشور را به بحران می‌برد.

کلیدواژه