حوت 02, 1398 13:56 Asia/Kabul
  • برگزاری راهپیمایی اعتراضی به نتایج انتخابات در چندین ولایت افغانستان
    برگزاری راهپیمایی اعتراضی به نتایج انتخابات در چندین ولایت افغانستان

مردم ولایت‌های تخار، فاریاب، هرات و پنجشیر از تصمیم عبدالله عبدالله دربارۀ ایجاد حکومت فراگیر اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هواداران تیم ثبات و همگرایی در این تجمات می‌گویند که نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را نمی‌پذیرند و از موضع عبدالله عبدالله مبنی بر ایجاد یک حکومت فراگیر حمایت می‌کنند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات به  گفت: امروز مردم ولایت فاریاب برای پیروزی عبدالله جشن  برگزار کردند. از همه نقاط فاریاب مردم جمع شدند و بر اساس آرای پاک مردم افغانستان عبدالله برندۀ انتخابات است.

«شیرمحمد مبارز» یکی دیگر از افراد که در این مراسم حضور دارد، می‌گوید: گردهمایی امروز ما برای جشن خشنودی ما بخاطر پیروزی تیم ما "ثبات و همگرایی" است که بر اساس آرای پاک مردم افغانستان به وجود آمده است.

درهمین حال صدها تن از هواداران تیم ثبات و همگرایی در ولایت تخار از آنچه که پیروزی عبدالله عبدالله عنوان می‌کنند، اعلام حمایت کردند.

«پیرمحمد خاکسار» مسؤول کمپین تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در تخار می‌گوید: جامعۀ جهانی که ناظر انتخابات است باید حق را به حقدار برگرداند.

صدها تن از ولایت پنجشیر نیز امروز برای چندین ساعت جادۀ عمومی را بستند و با رقص و پای‌کوبی از آنچه که آنان پیروزی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌کنند، اعلام حمایت کردند.

این افراد همچنان عکس‌های عبدالله عبدالله را با عنوان "رئیس جمهور" در دروازۀ ورودی این ولایت و برخی نقاط دیگر نصب کردند.

نجیب شیخانی، یک تن از اهالی پنجشیر می‌گوید:اینجا جمع شدیم، عکس عبدالله را در دست داریم و به زودی عکس وی را در دفتر ولایت های مختلف نصب خواهیم کرد.

در همین حال هواداران تیم ثبات و همگرایی با تشکیل کاروان گشت‌زنی از آنچه که آنان پیروزی این تیم انتخاباتی عنوان می‌کنند، تجلیل کردند و برای چند دقیقۀ عکس عبدالله را در دیوار ساختمان ولایت نصب کردند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ناوقت روز سه‌شنبۀ گذشته با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری محمداشرف غنی را برنده اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله نامزد دیگر ریاست جمهوری خودش را برندۀ انتخابات اعلام کرد و از ایجاد یک حکومت فراگیر در روزهای آینده خبر داد.

کلیدواژه