حوت 03, 1398 14:28 Asia/Kabul
  • جنگ در دو ولایت افغانستان همزمان با آغاز طرح کاهش خشونت
    جنگ در دو ولایت افغانستان همزمان با آغاز طرح کاهش خشونت

همزمان با آغاز طرح کاهش خشونت در افغانستان، درگیری های سنگینی بین اعضای گروه طالبان و نظامیان افغان در ولایات "پکتیا" و "بلخ" به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «منیراحمد فرهاد» سخنگوی والی بلخ در شمال افغانستان اعلام کرد، بر اثر حمله بامداد روز جمعه گروه طالبان به شهرستان «زارع» ولایت بلخ، دو سرباز ارتش کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند .

«عبدالله حسرت» سخنگوی والی  پکتیا نیز روزشنبه اعلام کرد، اعضای گروه طالبان به یک پاسگاه نظامیان افغان در شهرستان «آریوب زازی» این ولایت حمله کردند.

همچنین، «مروه امینی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم گفت: نظامیان افغان در حال آماده باش قرار دارند و در صورتی که طالبان به تعهدات خود در زمینه کاهش خشونت عمل نکند، با برخورد قاطعانه ارتش مواجه خواهد شد.

طرح کاهش حملات در افغانستان از جمعه شب پس از توافق آمریکا و طالبان به مدت یک هفته آغاز شد که براساس آن، این گروه متعهد شده است میزان حملات خود را در افغانستان کاهش دهد. 

قرار است پس از اجرایی شدن طرح یک هفته ای کاهش خشونت در افغانستان، توافقنامه به اصطلاح صلح میان آمریکا با طالبان هفته آینده امضا شود.

کلیدواژه