حوت 04, 1398 11:19 Asia/Kabul
  • مراسم تحلیف اشرف غنی روز پنجشنبه برگزار می‌شود
    مراسم تحلیف اشرف غنی روز پنجشنبه برگزار می‌شود

قرار است روز پنج شنبه هفته جاری و به رغم جنجال‌های پیش آمده بعد از اعلام نتایج انتخابات، مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، قرار است روز پنج شنبه هفته جاری و به رغم جنجال‌های پیش آمده بعد از اعلام نتایج انتخابات، مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شود.

در همین راستا، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی حکم کمیسیونی را برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور و معاونانش، ایجاد کرده است.

بر اساس این حکم که روز گذشته (3 حوت) صادر شده، کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف تحت ریاست «عبدلمتین بیک» رییس اداره ارگان‌های محلی تشکیل شده است.

معاون سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، رییس ستاد ارتش وزارت دفاع، معاون دفتر شورای امنیت ملی در امور سیاسی و مردمی، سرپرست اداره امور ریاست جمهوری، وحید عمر رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتژیک و مشاور ارشد رییس جمهور و شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری نیز عضویت این کمیسیون را دارند.

همچنین وزارت‌های دفاع ملی، وزارت کشور، حمل و نقل، ریاست عمومی امنیت ملی، شهرداری کابل و سایر ادارات مکلف‌اند تا در زمینه با کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف همکاری کنند.

«دواخان مینه پال» معاون سخنگوی ریاست جمهوری به خبرگزاری جمهور گفت: اعضای کمیسیون امروز یک‌شنبه (4 حوت) نشستی مقدماتی را برای برگزاری مراسم تحلیف می‌کند و این کمیسیون تلاش دارد تا در مدت تعیین شده مراسم تحلیف برگزار گردد.

گفته می‌شود که مراسم تحلیف رییس جمهور و معاونان وی روز پنجشنبه هفته جاری (8 حوت) برگزار خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات هفته گذشته رییس جمهور غنی را برای بار دوم برنده انتخابات ششم میزان 1398 اعلام و به او اعتبار نامه کمیسیون را اهدا کرد. اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفته و خود را پیروز انتخابات اعلام کرده است.

کلیدواژه