حوت 05, 1398 13:24 Asia/Kabul
  • دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشرف غنی

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور این کشور درباره آخرین تحولات افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جزئیات بیشتری از دیدار «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشرف غنی در کابل پایتخت این کشور منتشر نشده است.

این دیپلمات امریکائی و افغان تبار پیش ازاین هم  با ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور و «صلاح‌الدین ربانی» و شماری از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی درباره بحران انتخابات درافغانستان دیدار و گفت وگو کرده بود.

دیدار خلیلزاد با ژنرال دوستم هم پشت درهای بسته برگزار شد و جزئیاتی از آن به‌طور رسمی منتشر نشده اما منابع می‌گویند که خلیلزاد تلاش دارد تا دوستم را متقاعد کند تا از تعیین والی‌های جدید در شمال افغانستان خودداری کند.

بدنبال معرفی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به عنوان پیروز انتخابات 28 سپتامبر و مخالفت آن توسط عبدالله عبدالله رقیب اصلی غنی در این دوره از انتخابات، این کشور وارد مرحله تازه ای از تنش های سیاسی شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه بار دیگر "محمد اشرف غنی " را با کسب ۵۰/۶۴ درصد از آراء، برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد و «عبدالله عبدالله» نیز نفر دوم شد و رقیب اشرف غنی با این پیروزی مخالفت کرد.

کلیدواژه