مشکوک بودن یک فرد به ویروس کرونا در ولایت غور
(last modified 1398-12-06T11:01:10+00:00 )
حوت 06, 1398 15:31 Asia/Kabul
  • مشکوک بودن یک فرد به ویروس کرونا در ولایت غور

رئیس اداره بهداشت غور گفت: پس از مراجعه یک شهروند ولایت غور به بیمارستان و داشتن علائم تب و سرفه، وی در این بیمارستان قرنطینه شد و تا زمان تشخیص قطعی این بیماری از سوی کابل در قرنطینه خواهد ماند.

«جمعه گل یعقوبی» رئیس اداره بهداشت ولایت غور در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: فردی که به‌تازگی از ایران به غور آمده و دارای علائمی چون تب و سرفه بوده، پس از مراجعه به بیمارستان ولایت غور و بررسی وضعیت وی، در بخش مخصوص قرنطینه شده و قرار است پس از اخذ نمونه آزمایشگاهی و ارسال آن به مرکز افغانستان صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون تست مثبت این فرد به کرونا ثابت نشده و گفته می‌شود در بررسی‌های پزشکان، این فرد به تازگی از کشور ایران به هرات و از آنجا به ولایت غور آمده است.

یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر در غور به دلیل بارش برف تمامی راه‌های مواصلاتی مسدود است و حتی فرودگاه در این ولایت تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده و نبود امکانات اساسی برای کنترل و تشخیص نیز از دیگر عوامل و چالش‌های بخش بهداشت در غور است.

در حال حاضر ولایات همجوار با ولایت هرات با توجه به اینکه شهروندان آنها رفت‌وآمدهای زیادی را با یکدیگر دارند در خطر انتقال ویروس کرونا هستند؛ مهمتر از آن، به گفته مسوولان اداره بهداشت در ولایت غور تاکنون امکانات اساسی را در اختیار ندارند و باید به ولایت‌های همجوار با ولایت هرات توجه خاصی صورت گیرد.

کلیدواژه