حوت 07, 1398 15:40 Asia/Kabul
  • ابراز خوشبینی میلر از طرح کاهش خشونت در افغانستان
    ابراز خوشبینی میلر از طرح کاهش خشونت در افغانستان

فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در بازدید از یگان ویژه مبارزه با تروریسم در کابل، از پیشرفت‌ها در طرح کاهش خشونت در این کشور، ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اسدالله خالد»، سرپرست وزارت دفاع افغانستان به همراه «اسکات میلر» فرمانده نیروهای خارجی در این کشور از یگان ویژه مبارزه با تروریسم ارتش افغانستان در کابل بازدید کرد.

میلر در این بازدید گفت: «ما در تلاش هستیم تا خشونت را کاهش دهیم. ما آنچه را که روند نزولی خشونت بنامیم، می‌بینیم، چیزی که برای مردم افغانستان بسیار خوشایند است. هنوز هم برخی از رویدادها رخ می‌دهند و ما در حال گذر از این رویدادها هستیم. ما در پشتیبانی خود از نیروهای امنیتی افغانستان، متعهد مانده‌ایم.»

وی افزود: تمامی نیروهای ارتش افغانستان نیز باید مانند نیروهای ویژۀ این کشور، توانمند شوند.

میلر ادامه داد: «مردم افغانستان باید به سربازان افغانستان بسیار افتخار کنند. این دستاوردهای آنان است که ما را به این مرحله امروز رسانده‌ و این واحد ضدتروریسم نهادی است که همواره بر آمادگی متمرکز بوده است. و این چیزی است که امیدواریم در کل ارتش آن را ببینیم.»

همچنین در این بازدید، اسد الله خالد ابراز امیدواری کرد مرحله کاهش خشونت‌ها با طالبان، به آتش بس و صلح پایدار در افغانستان منجر شود.

وی در این باره گفت: «این یک موفقیت برای ماست. فداکاری نیروهای زحمتکش افغانستان و صبر ملت بزرگ ما باعث این کاهش خشونت شد. امیدواریم ان شاء‎الله، این به آتش بس و صلح پایدار منجر شود. در چندین مکان، مردم کاهش خشونت را جشن گرفتند. در شماری از ولایت‌ها، گروه‌های طالبان وارد شهرها شدند و با سربازان ما عکس گرفتند. این یک موفقیت بزرگ برای ماست.»

این بازدید در حالی صورت گرفت که آمریکا چند روز پیش اعلام کرد تمامی عملیات‌های خود علیه طالبان در افغانستان را منطبق با طرح 7 روزه کاهش خشونت در این کشور متوقف کرده است.

کلیدواژه