حوت 07, 1398 19:29 Asia/Kabul
  • مخالفت «عبدالله عبدالله» با اظهارات مقامات آمریکا درخصوص دولت موازی در افغانستان
    مخالفت «عبدالله عبدالله» با اظهارات مقامات آمریکا درخصوص دولت موازی در افغانستان

رئیس تیم «ثبات و همگرایی» افغانستان در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر توقف تلاش‌ها برای ایجاد دولت موازی در این کشور، گفت: این تیم از آرای پاک مردم دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،"عبدالله عبدالله" روز چهارشنبه با نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان افغانستان افزود، براساس آرای پاک مردم، تیم «ثبات و همگرایی» پیروز انتخابات است و براساس آن دولتی فراگیر در افغانستان تشکیل خواهد داد.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین با اشاره به عملی شدن تفاهم کاهش خشونت‌ها گفت: با ادامه این روند و موفقیت‌آمیز بودن توافق صلح به امضا خواهد رسید و این گام مهم در جهت زمینه سازی برای مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس سراسری است.

پس از معرفی رئیس جمهوری افغانستان به عنوان پیروز انتخابات،  عبدالله عبدالله رقیب اشرف غنی، ضمن برکناری چندین استاندار در ولایت‌های شمالی افغانستان نیز ایجاد دولت موازی را کلید زد.

بدنبال معرفی اشرف غنی به عنوان پیروز انتخابات 28 سپتامبر و مخالفت آن توسط عبدالله عبدالله رقیب اصلی غنی در این دوره از انتخابات، این کشور وارد مرحله تازه ای از تنش های سیاسی شده است.

کلیدواژه