تحلیلگر ارشد روسیه: توافق با طالبان، نشانه دورویی آمریکا است
(last modified Mon, 02 Mar 2020 12:46:34 GMT )
حوت 12, 1398 17:16 Asia/Kabul
  • تحلیلگر ارشد روسیه: توافق با طالبان، نشانه دورویی آمریکا است
    تحلیلگر ارشد روسیه: توافق با طالبان، نشانه دورویی آمریکا است

رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه امضای توافق نامه میان آمریکا و گروه طالبان را نشانه دیگر حمایت از تروریسم و دورویی این کشور خواند.

«لئونید ایواشف»  روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: آمریکا از گروه طالبان برای نیل به اهداف ژئوپلیتیک خود استفاده می کند. 

رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه افزود: آمریکا درصدد وارد کردن گروه طالبان به دولت جدید افغانستان است تا سیاست های این دولت را علیه ایران و روسیه و احتمالا چین خصمانه کند. 

ایواشف تصریح کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که آمریکا به دنبال بی ثباتی منطقه آسیای مرکزی در مجاورت روسیه است و راه های مختلف رسیدن به این هدف را بررسی می کند.

این مقام پژوهشی روس افزود: نزدیک شدن گروه طالبان به واشنگتن امکان کمک این گروه را در اجرای طرح های آمریکا برای بی ثبات سازی در آسیای مرکزی فراهم می کند.  

ایواشف گفت: طالبان از نظر جامعه جهانی، گروهی تروریستی است که بارها با اعمال خود تروریستی بودن خود را اثبات کرده و هزاران نفر از غیرنظامیان، نظامیان و مقام های دولتی افغانستان را کشته است.

وی افزود: سرکردگان طالبان هیچگاه از اعمال خود ابراز ندامت و کنار گذاشتن شیوه های تروریستی را اعلام نکرده اند. 

نمایندگان گروه طالبان افغانستان و طرف آمریکایی روز شنبه 10 حوت در دوحه قطر توافق نامه پایان جنگ و درگیری در افغانستان را امضا کردند که طبق آن قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی به شرط پای بندی طالبان به کاهش خشونت، در 14 ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

آمریکا به شدت تحت فشار مردم و سیاستمداران افغانستان برای خارج کردن نظامیان خود از این کشور است.

 

کلیدواژه